۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۱۸۵۰۲

چاپ سوم كتاب «چیستی انسان در اسلام» منتشر شد

انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، چاپ سوم كتاب «چیستی انسان در اسلام» را منتشر کرد.
كتاب «چیستی انسان در اسلام»

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، چاپ سوم كتاب «چیستی انسان در اسلام»، نوشته حجت الاسلام محمدتقی سهرابی‌فر را  منتشر کرد.

روشن‌ترین آگاهی انسان از عالم هستی، آگاهی او از خویشتن است از این رو انسان به عنوان موضوع آگاهی، پنجره‌ای باز به سوی جهان هستی، و بهترین نکته‌ی شروع برای جهان‌شناسی و خداشناسی است. بر همین اساس ادیان الهی بر خودشناسی تأکید بسیار دارند.

در این کتاب به موضوعاتی مانند سرشت و فطرت انسان، ساحت‌های وجودی او و نمودهای انسان در متون اسلامی پرداخته است. همه شاخه‌های علوم انسانی که هر کدام درباره هست‌ها و بایدهای انسان سخن می‌گویند، می‌توانند با مراجعه به دین، نگاه خالق انسان به انسان را دریافته و با دیدی فراخ‌تر و ژرف‌تر، انسان را فهم کنند. شناخت جامع انسان پیش‌نیاز همه سیاست گزاران امور بشری است و تلاش آنان در هر ساحتی اعم از فرهنگ، اقتصاد تعلیم و تربیت، سیاست و... براساس شناخت انسان است. در نظر نگرفتن ابعاد وجودی انسان، تمایلات و گرایش‌های شکفته و ناشکفته، ثابت‌ها و متغیرهای او، انسانی غیر واقعی و ناموزون را ترسیم خواهد کرد و دانش‌های مبتنی بر آن همچون بنای کژبنیاد خواهد بود.

سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام چاپ سوم كتاب «چیستی انسان در اسلام» را به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸۱۰۲/ش

ارسال نظرات