۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۱۷۹۸۷

نشست علمای هند برای تحریم روابط با رژیم صهیونیستی

علما و اندیشمندان مسلمان هند نشستی با موضوع فلسطین و مسجدالاقصی برگزار کرده و تحریم روابط دولت این کشور با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
رژیم صهیونیستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت آکادمی «رضا» نشستی در مسجد بلال شهر بمبئی هندوستان، با حضور علما و اندیشمندان مسلمان برگزار شد.

به گفته برگزار کنندگان هدف از برگزاری این نشست، چگونگی محافظت از قبله اول مسلمانان و باز پس‌گیری آن از رژیم صهیونیستی بود.

مولانا معین میان، از سخنرانان نشست با اشاره به حوادث اخیر در مسجد‌الاقصی گفت: هند به عنوان کشوری آزاد باید برای نجات مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی تمام همت خود را به کار گیرد و علاوه بر آن باید هر چه زودتر روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن مسلمانان بلکه دشمن انسانیت است و شرکت‌های صهیونیستی از لحاظ فروش جنگ‌افزار در دنیا حرف اول را می‌زنند؛ سلاح هایی که برای کشتار جمعی به کار می روند.

این عالم مسلمان از مسلمانان هند خواست در مراسم نماز جمعه برای آزادی قدس و مردم مظلوم فلسطین دعا کنند و از علما و اندیشمندان هند نیز تشکیل جلسه با رییس‌جمهور در این زمینه را خواستار شد.

مفتی عبدالستار، سرپرست آکادمی رضا نیز گفت: صهیونیست‌ها عرصه را بر مسلمانان تنگ کرده‌اند و جالب آنکه با این همه اعمال خشونت‌آمیز هیچ‌یک از سازمان‌های مدعی حقوق بشر فعالیتی هر چند ناچیز علیه رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: صهیونیست ها مسلمانان را هدف گرفته‌اند و کشورهای غربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات