۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۱۷۵۷۶

انتقاد شدید علمای عراق به افزایش فساد مالی و اخلاقی در این کشور

علمای عراق، مسؤولان این کشور را به مبارزه با فساد، دزدی و مشروب فروشی‎ها در این کشور فراخواندند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد مهدی خالصی از علمای عراق طی سخنانی در یکی از مساجد شهر کاظمین به اقدامات برخی از مسؤولان عراقی در چپاول بیت المال و فساد اداری به شدت واکنش نشان داد و گفت: مسؤولان از خشم خداوند متعال بترسند و حقوق مردم را رعایت کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم باوجود گرمای شدید هوا بارها در تظاهرات‎های مختلفی که علیه فساد و دزدی از بیت المال برگزار می‎شود، شرکت کرده و صدای اعتراضاشان را به گوش مسؤولان رسانده‎اند.‎

آیت الله خالصی با بیان اینکه استقرار عدالت و امنیت از مهمترین وظایف دولت در قبال مردم محسوب می‎شود تصریح کرد: علما و مراجع باید دوشادوش مردم خواسته‎های مشروع آنان را پیگیری کنند تا عدالت و انصاف در کشور به اجرا شود.

وی ادامه داد: عدالت دولت باید به صورت آشکار برای مردم به اجرا در بیاید به طوری که حقوق و مزایای مردم به صورت یکسان اعطا شود و همه مردم در برابر دستگاه قضایی و سیاسی از حقوق برابر برخوردار باشند.

ادامه ظلم آل سعود به شیعیان موجب نابودی خودش می شود

این عالم عراقی تصریح کرد: مردم عراق با وجود آنکه حقوقشان در این کشور ضایع می‎شود اما به فکر مظلومان سایر کشورها نیز هستند. ظلم، زندانی و اعدام مظلوم در برخی از کشورهای همسایه تاسف برانگیز است؛ چنین حکومت‎های باید از ظلم به مردم دست بردارند زیرا ادامه این گونه اقدامات موجب نابودی خودشان خواهد شد.

وی خواستار عدم پیروی آل‎سعود از آمریکا شد و خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای حمایت از حرمین الشریفین دارند نباید با آزادی بیان مبارزه کرده و شخصی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‎دهد را بازداشت کنند.

آیت الله خالصی اظهار داشت: آیت الله شیخ حسین الراضی یکی از علمای بارز عربستان است که با صداقت در خطبه‎های نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر می کرد و جهان اسلام را به وحدت دعوت می ساخت بنابراین آیا جایز است که وی را به جرم بیان حق به 13سال حبس محکوم کنند؟

وی افزود: آل‎سعود مانع از جمع آوری هدیه و کمک‎های مالی برای مجاهدانی که در حال مبارزه با تروریسم هستند، می‎شود. آیا بمباران مردم مظلوم یمن، سوریه، بحرین و عراق ظلم و جنایت نیست؟

این عالم عراقی خاطرنشان کرد: آل‎سعود با وجود آن که ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و مقدسات آنان را مشاهده می‎کند هیچ گونه اقدام عملی برای پایان این بحران انجام نداده و یک موشک به سمت این جنایتکاران شلیک نکرده است.

خانه‎های فساد و مشروب فروشی‎ها باید تعطیل شود

حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی امام جمعه بغداد طی سخنانی در مسجد الرحمن با اشاره به اعتراض مردم بغداد به ترویج و وجود مغازه‎های فروش مشروب و خانه‎های فساد گفت: برخی از مسؤولان عراقی چشم‎ خود را بر این گونه مسائل بسته‎اند و فقط پست و مقام‎هایشان را محلی مناسب برای چپاول بیت المال می‎دانند.

وی افزود: دین مبین اسلام دارای برنامه‎ای جامعه برای زندگانی بشریت است که اگر به این برنامه و قوانین شرعی بی‎توجهی کنیم و هویت اسلامی را نادیده بگیریم در واقع خود را نابود کرده‎ایم.

امام جمعه بغداد تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از خانه‎های فساد، قمارخانه‎ها و مشروب فروشی‎ها با حمایت مسؤولان سیاسی و نظامی به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهند و مردم از ترس به فساد کشیده شدن فرزندانشان به خیابان‎ها آمده‎اند تا از کرامت و خانواده‎های خود دفاع کنند.

وی عنوان کرد: ما یقین داریم که علل افزایش دزدی و فساد در عراق نتیجه بی‎توجهی به چنین اماکنی در عراق به ویژه در بغداد است. مسؤولان ذی ربط باید هرچه سریعتر فکری برای این گونه مسائل کنند تا ثبات کشور با خطر مواجه نشود./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات