۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۶۳۰۶

نماینده خبرگان رهبری ارتحال حجت الاسلام غروی را تسلیت گفت

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد غروی توتونچی را تسلیت گفت.
احمد غروی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلممین هاشم زاده هریسی،نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد غروی توتونچی، از عالمان برجسته استان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، روحانیون و علمای آذربایجان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم وارسته و ربانی، روحانی فاضل  و باتقوی حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج شیخ احمد غروی طاب ثراه، فرزند استاد گرانقدرم حضرت آیت الله آقای حاج میرزا محمد غروی توتونچی (رحمت الله علیه) که از اعاظم علمای آذربایجان و خاندان علم و فضیلت بود، موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

حجت‌الاسلام دکترغروی توتونچی ازشخصیت‌های مؤثر حوزوی و دانشگاهی که فعالیتهای شبانه روزی وی نمونه بارزی از پیوند حوزه و دانشگاه بود که در خانواده ای عالم پرور و اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود و پس از طی مدارج بالای علمی و حوزوی  به تدریس در حوزه و دانشگاه همت گماشت و از این رهگذر فضلا و طلاب و دانشجویان بسیاری را تربیت کرد و از پیشگامان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های تبریز و نیز از بانیان برگزاری کنگره های موثر علمی بود که هر کدام محفلی پر فروغ برای حضور فرهیختگان و اندیشمندان حوزه های دین و فقاهت ودانشگاه گردید و محصولات آن محافل به گنجینه تالیفات و تصنیفات بزرگان این دیار ملحق شد که  همه آنها نمودی از جایگاه برجسته علمی وی داشت.

اینجانب رحلت این عالم فرزانه و دانشمند فرهیخته را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، جامعه معظم روحانیت آذربایجان به ویژه روحانیون وعلمای محترم تبریز، دانشگاه های استان به ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز ، خانواده علم و فضیلت به ویژه آقازاده محترم و دامادهای ارجمندشان که در کسوت مقدس روحانیت می باشند و دیگر وابستگان معروض می دارم و علوّ درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح بلندشان از خداوند متعال مسألت می کنم. روحش شاد و آثارش ماندگار باد./۹۳۵/د۱۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات