۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۱۵۸۹۰

تهدید مقاومت بر رژیم صهیونیستی تاثیر گذاشت

یک دادگاه رژیم صهیونیستی از ترس حمله حزب الله به بزرگترین شرکت تولید آمونیاک این رژیم، دستور تعطیلی و اخراج ۸۰۰ نیروی کار آن را صادر کرد.
 رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از بیت المقدس اعلام کرد که یک دادگاه رژیم صهیونیستی قبل از حمله حزب الله به بزرگترین شرکت تولید آمونیاک این رژیم، دستور تعطیلی و اخراج 800 نیروی کار آن را صادر کرد.

این گزارش به نقل بیانیه کارخانه آمونیاک سازی اعلام کرد که پیش از آنکه تهدید قبلی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله برای نابودی شرکت آمونیاک سازی ترنس ریسورس از گروه ترامپ در حیفا عملی شود، دادگاه صهیونیستی امروز حکم نهایی برای تعطیلی آنرا صادر کرد.

اگرچه طبق حکم دادگاه قرار بود این شرکت از ماه فوریه بعد از نشست گازهای سمی از دو نیروگاه 12 هزار تنی آن در خیابان تعطیل شود، اما به علت اینکه این شرکت تاکنون موفق نشد جایگزینی برای مخزن بزرگ آمونیاک خود بیابد، حکم تعطیلی آن از امروز اجرایی می شود.

این بیانیه حاکی است که طبق این حکم و تصمیم مدیریت شرکت حیفا متعلق به گروه ترامپ مستقر در نزدیکی بندر حیفا، سومین شهر بزرگ سرزمین های اشغالی در ساحل دریای مدیترانه، ناگزیر به تعطیلی همه فعالیت ها و نیز اخراج 800 نیروی خود شده است.

جولیوس ترامپ، صاحب اصلی این شرکت آمریکایی امروز در گفت وگو با رادیوی نظامی رژیم صهیونیستی گفت: از آنجایی که طبق وعده دولت نتوانستیم جایگزینی برای مخازن پیدا کنیم، ناگزیر به تحمل صدها میلیون شِکِل (واحد پول اسراییل برابر با ده ها میلیون دلار) طی چند این چند ماه اخیر هستیم.

وی در این خصوص گفت: دادگاه مزبور هفته گذشته حتی مهلت زمانی را تعیین کرده بود که شرکت تا 18 سپتامبر (45 روز آینده) کاملا تخلیه شود، بنابر این ناچاریم همه 800 نیروی شرکت در دو نیروگاه را نیز اخراج کنیم.

گفته می شود این گروه ترامپ رابطه ای با رییس جمهور آمریکا ندارد.

فوریه (بهمن ماه) گذشته که نشت آمونیاک از یک تانکر دو هزار لیتری این شرکت، رفت و آمد را در یکی از اتوبان‌های شهر حیفا مختل کرده بود، لذا همین امر موجب اعتراض گروه های زیست محیطی و طرح شکایت از این شرکت در دادگاه شد.

بعد از این شکایت بود که دادگاه بدوی دستور به انتقال این شرکت به مکانی دیگر را صادر کرده بود.

در همان ایام، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب لله لبنان نیز در واکنش به تهدید‌های رژیم صهیونیستی به شروع جنگ جدید علیه لبنان از صهیونیست‌ها خواسته بود بعد از مخازن این شرکت در حیفا، حتی تاسیسات هسته ای دیمونا را هم نیز برچیند وگرنه با غافلگیری بزرگی مواجه خواهد شد.

وی برای تاکید بر این ارزیابی خود به برخی نشانه‌ها اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی چند وقت قبل تصمیم گرفت مخازن آمونیاک در بندر حیفا را در مدت 10 روز تخلیه کند در حالی که ده‌ها سال این مخازن وجود داشته است، چرا؟ برای اینکه مقاومت، مخازن را که مانند بمب اتمی هستند، در تیررس موشک‌های خود دارد و تاسیسات اتمی دیمونا هم به همین صورت است. صهیونیست ها می‌دانند که اگر موشکی به دیمونا اصابت کند چه برسر آنها و رژیم صهیونیستی می‌آید و با چه حجمی از خطرها مواجه خواهند شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات