۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۵۶۷۲
جهاد اسلامی:

اعدام اسرای فلسطینی انتفاضه را متوقف نخواهد کرد

یک مقام ارشد جنبش جهاد معتقد است که تصمیم دولت نتانیاهو برای رسیدگی به طرح اعدام مجریان عملیات استشهادی بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با انتفاضه است.
شیخ نافذ عزام  مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نافذ عزام، مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی امروز در گفت‌وگو با الرساله نت اظهار داشت که این قانون خطرناک قبلا نیز به کنست رژیم صهیونیستی ارائه شده بود اما رژیم صهیونیستی از ترس واکنش و خشم گسترده فلسطینیان جرات تصویب آن را پیدا نکرد و امروز بار دیگر قانون مذکور به شکل تازه ای ارائه شده و بعید است به تصویب نهایی برسد.

شیخ عزام اشاره کرد که چنین قوانینی هرگز نمی تواند خیزش و انتفاضه ملت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی را متوقف کند، بلکه این حق را به فلسطینیان می دهد که به مقاومت و جهاد علیه رژیم اشغالگر ادامه دهند.

این رهبر جهاد اسلامی خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی به تجاوزات و جنایت های خود علیه ملت فلسطین و نقض قوانین و معاهدات بین المللی از طریق تصویب قوانین نژاد پرستانه برای قتل و کشتار فلسطینیان ادامه می دهد اما با این وجود هرگز قادر به توقف انتفاضه قدس نخواهد بود و مقاومت و مبارزه فلسطینیان علیه این رژیم ادامه دارد.

این در حالی است که پایگاه خبری عبری زبان اسرائیل الیوم امروز اعلام کرد که ناوا بوکر عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود طی روزهای آینده پیش نویس قانونی را برای اصلاح قانون مجازات ها ارائه می دهد تا بدین گونه زمینه صدور حکم اعدام مجریان عملیات های مقاومتی در دادگاه های صهیونیستی را فراهم آورد.

پیش نویس این قانون شامل اضافه کردن 2 بند جدید به قانون مجازات ها است: نخست اینکه هر کسی به درخواست گروه های فلسطینی یا شخصا دست به عملیات ضد صهیونیستی بزند، به اعدام یا حبس ابد محکوم می شود.

بند دوم هم این است دادگاه با استناد به بند 99 قانون مجازات ها حکم به اعدام کسی نمی دهد مگر کسانی که به درخواست یک طرف فلسطینی مشخص اقدام به قتل صهیونیست ها کنند.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از عملیات شهرک حلمیش در غرب رام الله که به هلاکت 3 صهیونیست منجر شد، از اعدام مجریان عملیات های مقاومتی اعلام حمایت کردند. عمر العبد مجری این عملیات پس از به هلاکت رساندن 3 شهرک نشین صهیونیست در تلافی شهادت 3 جوان فلسطینی در جمعه خشم در حمایت از مسجد الاقصی، خود نیز به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی و اسیر شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات