۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۱۵۴۰۱
معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

سی‌امین نمایشگاه کتاب مصون از هرگونه سیاسی‌کاری

صالحی گفت: نمایشگاه کتاب در همزمانی با انتخابات برگزار شد ولی با این وجود این نمایشگاه با اتفاقات سیاسی مخلوط نشد و سعی کردیم سلامت این کار فرهنگی حفظ شود.
عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی، رییس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در آئین تقدیر از نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های نشر در برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که دیروز بعدازظهر(10مردادماه) در هتل ارم برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، اظهار داشت: این محفل با کمی تأخیر برگزار شد؛ زیرا ما انتخابات ریاست جمهوری و سپس ماه رمضان را در پی داشتیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران در جایگاه بزرگترین کار فرهنگی کشور با سی دوره پراهمیت به امروز رسیده است و امسال این نمایشگاه در کنار اهمیت طبیعی خود که دامنه فرهنگی کشور را پوشش می‌دهد، شاهد اقدامات جدیدی دیگری نیز بود؛ ابتدا از نظر ساختار؛ نمایشگاه کتاب امسال توانست شرایط بهتری پیدا کند و اهالی نشر توانستند شرایط خوب و مناسبی را تحربه کنند.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد تأکید کرد: در کنار این مسأله مهم، نمایشگاه کتاب در هم زمانی با انتخابات برگزار شد ولی با این وجود این، نمایشگاه با اتفاقات سیاسی مخلوط نشد و سعی کردیم سلامت این کار فرهنگی حفظ شود. این میراث فرهنگی جدای از تفاوت‌های سیاسی برگزار شد و فضای آن برای همه مردم بود.

صالحی یادآور شد: فضای نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که برای همگان در شرایط یکسان باشد و از این رو تلاش شد تا در شورای سیاست‌گذاری تدابیر لازم در این باره اتخاذ شود و این امانت فرهنگی به سال بعد منتقل شود.

وی افزود: دولت یازدهم می‌توانست با یک نگاه ابزاری از این نمایشگاه برای خود استفاده کند اما نوع سیاست این نمایشگاه به گونه‌ای بود که همه اقشار سیاسی و اصحاب کتاب به این دید رسیدند که هیچ بهره‌برداری سیاسی انجام نشده و عموم نهایت بهره  را از این نمایشگاه بردند.

صالحی ابراز داشت: حوزه امنیت نمایشگاه نیز به گونه‌ای بود که مشکلی برای کسی پیش نیاید و اهتمام جامعی نیروهای امنیتی به گونه‌ای بود که مشکلی امنیتی در فضا حاکم نشد و به گونه‌ای نیروها مستقر شدند که در نمایشگاه سی‌ام کسی این موضوع را احساس نمی‌کرد.

رییس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در پایان گفت: شکل بین‌المللی نمایشگاه کتاب امسال پیشرفت بهتری نیز داشت، همچنین عملکرد خوب در نمایشگاه کتاب باعث شد که امروز افقی بهتر را برای نمایشگاه سی‌و‌یکم در پیش داشته باشیم./816/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات