۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۱۵۳۳۸

حکیم حمله تروریستی به سفارت عراق در افغانستان را محکوم کرد

رییس ائتلاف ملی عراق حمله تروریستی به سفارت این کشور در افغانستان را محکوم و این اقدام را بزدلانه توصیف کرد.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق طی پیامی حمله تروریستی به سفارت این کشور در کابل پایتخت افغانستان را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: با کمال تاسف و تاثر خبر حمله تروریستی به سفارت عراق در افغانستان را دریافت کردیم. این عمل تروریستی و بزدلانه در واکنش به شکست‎های پی‎درپی تروریست‎ها در عراق صورت گرفت.

وی خواستار حمایت از دیپلمات‎های این کشور در کشورهای مختلف شد و اظهار داشت: وزارت خارجه و مسؤولان ذی ربط باید از شجاعت سفیر عراق در کابل تقدیر و تشکر کنند.

وزارت کشور افغانستان درباره این حمله خاطرنشان کرد: ساعت ۱۱:۱۰ صبح روز گذشته یک گروه ۴ نفره تروریست‌های انتحاری به سفارت عراق در کابل در حوزه چهارم امنیتی حمله کردند.

پلیس افغانستان تصریح کرد: یک خودروی بمب گذاری شده ابتدا در خارج از ورودی سفارت عراق در مرکز کابل منفجر شد و پس از آن مردان مسلح برای ورود به ساختمان تلاش کردند.

به گفته شاهدان پس از انفجار آتش‌سوزی رخ داد و صدای تیراندازی از این منطقه شنیده شده است.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در این حمله تمام مهاجمان کشته شدند و به این ترتیب بعد از حدود ۴ ساعت درگیری پایان یافته است.

وزارت خارجه عراق نیز بیان داشت: این نخستین بار است که سفارت عراق در افغانستان هدف حمله مهاجمان قرار می‌گیرد.در این حمله ۲ محافظ امنیتی این سفارت کشته شده‌اند. کارکنان دیپلماتیک این کشور در کابل به سفارت مصر منتقل شده‌اند.

داعش مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت./994/ب۹۰۴/د

ارسال نظرات