۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۴۹۵۰

انتقاد روحانی لبنانی از هجمه برخی گروه های سیاسی علیه مقاومت

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از حضور برخی سیاستمداران در واشنگتن و هجمه علیه مقاومت اسلامی ابراز تاسف کرد.
شیخ علی الخطیب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نقش علمای جبل عامل به ویژه امام موسی صدر در حفظ لبنان و جبل عامل از خطرها را ستودنی توصیف کرد.

وی گفت: مقاومت امروزه وظیفه شرعی خود را بر اساس فرامین علما در مواجهه با دشمن صهیونیستی مورد حمایت همه قدرت های شرارت و استعمار جهان انجام می دهد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مقاومت و ملتی که به حمایت از مقاومت پرداخت، نشان دادند که توانایی مقابله با خطرها و توطئه ها را دارند. مقاومت و ملت اولین و بزرگترین پیروزی تاریخ امت را پس از سریال طولانی ناامیدی و پسرفت را محقق کردند.

وی افزود: لبنان با دسته گل و روابط دیپلماسی از ذلت خارج نشد بلکه با خون شهدا و جهاد نیروهای مقاومت و دیدگاه علما و صبر مادران و خانواده های شهدا به پیروزی دست یافت.

شیخ علی الخطیب از هجمه صورت گرفته علیه مقاومت ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: برخی متوجه بزرگی دستاورد نشده و نمی خواهند به واقعیت ها اذعان کنند اما بهتر است در این روزها سکوت اختیار کنند. برخی از لبنانی ها از مواضع خود عقب نشینی کرده و می گویند که این دستاورد به فضل مقاومت و نیروهای مجاهد تحقق یافته است.

وی ادامه داد: بهتر بود به جای هجمه و تروریستی خواندن مقاومت به تروریسم در واشنگتن از مقاومت دفاع می کردند و اگر در وضعی قرار نداشتند که به حمایت از مقاومت بپردازند، سکوت می کردند تا پوشش سیاسی از مقاومتی باشند که به حمایت از لبنان و لبنانی ها می پردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات