۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۶۱۶
معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق اندیمشک خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزش فقه عملی در مدرسه علمیه امام جعفر صادق اندیمشک

معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک با اشاره به اینکه طلاب بیشتر مسائل فقهی را به صورت تئوری خوانده اند، گفت: در این راستا برای اینکه طلاب به هنگام حضور در اجتماع با مشکل مواجه نشوند کارگاه آموزش فقه عملی را برای پایه های ۴ به بالا برگزار کردیم.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محسن شایان، معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای دوره پژوهشی 4 روزه در اوایل مهرماه سال تحصیلی جدید ابراز داشت: این دوره در راستای ایجاد انگیزه پژوهش و تسلط طلاب بر نوشتن مقاله ها با حضور حجت الاسلام اسلام پور در مدرسه برگزار می شود.

معاون پژوهش مدرسه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک با بیان اینکه در دوره پژوهشی افزون بر تدریس مقالات، فعالیت های عملی از سوی طلاب ارائه می شود، خاطرنشان کرد: همه طلاب در این دوره حضور خواهند داشت؛ چنان که یک روز دوره را به اساتید اختصاص دادیم و در کنار این ها در سال جاری 300 منبع درسی و غیردرسی در کتابخانه حوزه گنجانده ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه دوره های کتب امام راحل، آیت الله مشکینی، شروح عربی دروس حوزوی، راه اندازی سایت اینترنتی و تجهیز رایانه های مدرسه به نرم افزارهای علمی از فعالیت های صورت گرفته برای سال جدید است، ابراز داشت: سه دوره کارگاه کوتاه مدت مقاله نویسی با حضور اساتید مدرسه در سال جاری برگزار شد.

حجت الاسلام ضمن گلایه از عدم توجه به مقوله های پژوهشی و توجه مقطعی به امر پژوهش عنوان داشت: از آنجا که فعالیت های پژوهشی دیر جواب می دهند؛ بنابراین مدیران چندان توجهی به پژوهش نداشته و مایل به صرف هزینه در این بخش نیستند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های پژوهش محور در مدرسه گفت:  هر پنج شنبه را اختصاص به کارگاه دادیم و به طلاب گوشزد کردیم که غیبت در آنها به منزله غیبت در کلاس درس است و در این باره کارگاه ادبیات عرب به صورت کاربردی را برای پایه های اول تا سوم و کارگاه فقه عملی را برای پایه های 4 به بالا برگزار کردیم./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات