۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۴۱۲

مسلمانان هند حمله پلیس به امام جماعت مسجد شیعیان را محکوم کردند

مسلمانان دهلی نو پایتخت هندوستان حمله پلیس به امام جماعت مسجد شیعیان شهر مظفرپور ایالت بیهار را محکوم کردند.
تظاهرات مردم دهلی در اعتراض به حمله پلیس به امام جماعت مسجد شیعیان

به گزارش خبرگزاری رسا، دهها نفر از مسلمانان هند پس از نماز جمعه با برپایی تجمع در دهلی حمله پلیس به مولانا سید محمد کاظم شبیب امام جماعت مسجد شیعیان شهر مظفرپور ایالت بیهار را محکوم کردند.

معترضان با سردادن شعارهایی علیه سروزیر ایالت بیهار و به آتش کشیدن عکس وی،خواستار مجازات عاملان حمله به منزل امام مسجد شیعیان مظفر پور شدند.

پلیس مظفر پور هفته گذشته پس از نماز جمعه با حمله به منزل مولانا محمد کاظم شبیب امام مسجد شیعیان این شهر علاوه بر مجروح کردن وی،اعضای خانواده اش، تعدادی از مسلمانان را نیز بازداشت کرد.

مولانا سید محسن تقوی امام مسجد شیعیان دهلی نیز گفت که پلیس به تحریک افرادی که قصد تصرف زمین های وقفی را داشتند روز جمعه به منزل مولانا محمد کاظم شبیب حمله و علاوه بر شکستن وسایل منزلش، اعضای خانواده اش را مضروب کردند.

وی با محکوم کردن این اقدام تصریح کرد در این حمله امام مسجد شیعیان مظفر پور دچار حمله قلبی شد.

مولانا سید کلب صادق دبیرکل جمعیت علمای هند نیز با صدور بیانیه ای با اعتراض به این اقدام پلیس گفت که افرادی با اعمال نفوذ و با همکاری پلیس در صدد تصرف زمین های وقفی و فروش آنها هستند.

وی اظهار کرد مولانا شبیب تلاش گسترده ای برای حفظ زمین های وقفی کرده و این اقدام در راستای انتقام گیری از وی صورت گرفته است.

امام جمعه لکنو در نامه ای به راجنات سینگ وزیر کشور خواستار مجازات عاملان حمله به امام جماعت و مسلمانان مظفر پور شد.

مجلس علمای هند در پایان این تجمع با صدوربیانیه ای خواستار آزادی هرچه سریعتر مولانا محمد کاظم شبیب امام جمعه مظفر پور شدند.

در ادامه این بیانیه که خطاب به نارندرا مودی نخست وزیر هند صادر شده اضافه شده است باید هرچه سریعتر مقدمات محاکمه عاملان این حمله تشکیل شود.

در پایان این بیانیه آمده است نخست وزیر هند باید برای حفظ املاک وقفی از چنگال مافیای زمین و جلوگیری از حمله به رهبران مذهبی اقدامات لازم را انجام دهد.

صدها قطعه زمین، مغازه، حسینیه، آپارتمان، مسجد و مستغلات از سوی مسلمانان و بویژه ایرانیان برای انجام امور خیریه در هند وقف شده است که درسالهای اخیر از سوی افراد سودجو و یا دولت محلی تعدادی از آنها تصرف شده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات