۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۱۴۳۹۴

برپایی نماز پیروزی ۱۰هزار نفری در مسجدالاقصی

فلسطینی‌هایی که رژیم صهیونیستی به آنها اجازه ورود به مسجدالاقصی را داد، نماز جمعه خود را پس از دو هفته در این مسجد به جا آوردند.
نماز جمعه فلسطینیان در اطراف مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود آنکه رژیم صهیونیستی روز گذشته تسلیم اراده و مبارزه فلسطینی‌ها شده و تمام موانع امنیتی در اطراف مسجدالاقصی را برچید و نمازگزاران فلسطینی امروز پس از دو هفته نماز جمعه خود را در داخل این مسجد اقامه کردند؛ اما این رژیم به مردان زیر 50 سال و فلسطینی‌های اراضی اشغالی 1948 اجازه ورود به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی را نداد.

بر اساس گزارش اوقاف اسلامی فلسطین، 10 هزار فلسطینی نماز جمعه این هفته را که به نحوی نماز پیروزی اراده بر ظلم و ستم بود ، در مسجدالاقصی اقامه کردند.

بر اساس گزارش «الجزیره»، هزاران فلسطینی پس از آنکه رژیم صهیونیستی به آنها اجازه ورود به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی را نداد، نماز جمعه خود را در ورودی های بخش قدیمی قدس به جا آوردند. 

نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در وادی‌الجوز، «قبه‌راحیل» در بیت‌لحم و ایست بازرسی قلندیا حمله‌ور شدند و آنها را سرکوب کردند. 

صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی اجازه ندادند به سمت «باب‌الاسباط» پیش بروند و کمربندی امنیتی در اطراف بخش قدیمی قدس تشکیل دادند.

رسانه‌ها گزارش دادند نظامیان صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان فلسطینی از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و لوله‌های آب فشار قوی استفاده کرده اند.

هلا‌ل‌احمر فلسطین از زخمی شدن 13 فلسطینی در ورودی شمالی بیت‌لحم خبر داد.

رژیم صهیونیستی تظاهراتی مسالمت‌آمیز در جنوب نابلس را که در اعلام همبستگی با مسجدالاقصی برگزار شده بود، سرکوب کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات