۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۵۱۳۵۴۷
رهبر کلیسای ارتدکس تاتارستان:

آمریکایی ها در صدد دین زدایی جهانی است

رهبر کلیسای ارتدکس تاتارستان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان، گفت: آمریکایی ها با گسترش انسان گرایی در پی دین زدایی از جهان است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، فئوفان رییس کلیسای ارتدکس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان، گفت: آمریکایی ها با گسترش انسان گرایی در پی دین زدایی از جهان است.

در این دیدار که روز دوشنبه با حضور علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: اشتراکات اسلام و مسیحیت بویژه اشتراک اساسی همه ما یعنی توحید، نبوت و معاد عامل مهمی برای همکاری ها است. 

وی اظهار کرد: در دین اسلام، حضرت عیسی (ع) به عنوان یکی از انبیای اولوالعزم مورد احترام و در چارچوب دیدگاههای هر دو دین نیز تنها راه مقابله با ظلم، ترور و نابرابری، دوستی، همکاری و اتحاد پیروان ادیان توحیدی است.

نماینده مجلس خبرگان در ادامه ضمن تشریح روابط دوستانه پیروان ادیان الهی در ایران، گفت: در جمهوری اسلامی گروههای یهودی، مسیحی و زرتشتی حضور دارند و در شهر همدان هم چند کلیسا هست که در برخی برنامه های مذهبی شرکت می کنیم.

امام جمعه همدان همچنین ضمن اشاره به اهمیت کتب آسمانی افزود: یکی از وظایف مهم رهبران دینی پاسداری از آموزه های کتاب های مقدس و جلوگیری از تحریف متون آنها است.

وی در پایان سخنان خود گفت: با وجود پیشرفت های جامعه بشری، امروزه جنایت های زیادی منتسب به ادیان توحیدی یهودیت، مسیحیت و اسلام رخ می دهد که نشان می دهد ما نقش مهمی در آگاه کردن افکار عمومی و جلوگیری از بروز این جرم و جنایت ها بر عهده داریم.

فئوفان رهبر کلیسای ارتدوکس تاتارستان نیز با ارزشمند خواندن دیدارو مذاکره با هیات ایرانی گفت: در فضای روابط بسیار خوب فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی، باید همکاری های نزدیکی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، آمریکا و تروریسم داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: هدف اصلی آمریکائی ها علیه نمادهای دینی و باورهای الهی، حذف دین و ایمان از حیات بشریت است تا با اصل قرار دادن انسان در دوران پسا مسیحیت، رویکرد جهان و انسان بدون خدا عملی شود.

فئوفان افزود: دشمنان برای تفرقه بین ادیان الهی تلاش می کنند، ولی ما باید برای تقریب اسلام و مسیحیت همکاری نزدیکی داشته باشیم، زیرا در بعد اعتقادی و دینی بسیار مهم است. 

وی در ادامه روند زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در جمهوری تاتارستان و فدراسیون روسیه را نیز تشریح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در سفر به تاتارستان همچنین از چند مسجد تاریخی از جمله قل شریف و مرجانی بازدید کرد و در برنامه نماز جماعت شرکت کرد و همچنین گفت وگوهایی را با چند تن از ائمه جماعت انجام داد.

جمهوری مسلمان نشین تاتارستان در منطقه ولگا با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات