۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۱۲۸۴۳
رییس دفتر حماس:

مسأله قدس، مسأله عقیده است

رییس دفتر سیاسی حماس همزمان با جمعه خشم و در خطبه‌های نماز جمعه غزه اعلام کرد تظاهرات امروز بازگشت توجه به مسأله قدس را دنبال می‌کند.
قدس مسجد الاقصی فلسطین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسماعیل هنیه» خطبه نماز جمعه این هفته که جمعه خشم نامیده شده را در مسجد «العمری» غزه  ایراد کرد.

بر اساس گزارش «الجزیره»، هنیه گفت: ملت ما با اعلام خشم خود در امروز می‌‌خواهد بار دیگر اعتبار و اهمیت قدس و مسجدالاقصی را به آنها بازگرداند.

وی افزود: گیت‌های ورودی در مسجدالاقصی و دوربین‌های مداربسته، اهانتی به این مسجد شریف است، تمامی توطئه‌های رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی شکست خواهد خورد.

هینه تاکید کرد: مساله قدس، مسأله‌ای سیاسی و عقیده‌ای است و ملت می‌خواهد در سرزمین خودش زندگی کند. هدف از اعتراض‌های گسترده تاکید بر محوریت مسأله فلسطین است.

وی سپس گفت: اولین دستاورد نبرد قدس آن است که مسیر قطب‌نما را به سمت صحیح خود بازگرداند و دوم اینکه ملت فلسطین از قدرت کافی برای ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر برخوردار شد.

رییس دفتر سیاسی حماس در ادامه اعلام کرد آنچه را که «قرارداد قرن»نامیده می‌شود ، مردود می‌دانیم.

حماس پیشتر نیز اعلام کرده بود آنچه از آن به عنوان قرارداد قرن یاد می شود، تحت هیچ شرایطی و با وجود مشغول بودن منطقه به اوضاع و مشکلات خود محقق نخواهد شد.

موسی ابومرزوق از اعضای ارشد حماس قبلا نسبت به سیاست جدید آمریکا و تلاش این کشور برای تحقق به اصطلاح قرارداد قرن هشدار داده بود.

وی تاکید کرده بود سیاست آمریکا مبتنی بر تشکیل یک تشکیلات فلسطینی به جای کشور، ائتلاف با مصر و اردن، پایان دادن به مشکل آوارگان و اسکان آنان و تاکید بر یهودیت رژیم صهیونیستی در مسیر تحقق صلح فراگیر در منطقه است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات