۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۱۲۱۱۲

ارتش آمریکا روزانه به طور متوسط ۱۲ شهروند عراقی و سوری را به قتل می‌رساند

پایگاه غربی در گزارشی تحقیقی درباره تلفات حملات هوایی اخیر آمریکا در عراق و سوریه نوشته که دولت دونالد ترامپ روزانه ۱۲ غیرنظامی را کشته است.
بمباران مردم سوریه و عراق از سوی آمریکا ترامپ جنگنده اف ۳۵

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که آمریکایی‌ها مدعی مقابله با داعش هستند، نتیجه بررسی یک موسسه غربی نشان می‌دهد که در شش ماه ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روزانه 12 غیرنظامی سوری و عراقی کشته شدند.

پایگاه «دیلی بیست» گزارشی از موسسه غیردولتی ایروارز(Airwars) درباره تحقیق درباره حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه منتشر کرده است.

این موسسه ثبت شده در انگلیس، به گزارشها پیرامون بررسی و نظارت بر تلفات غیرنظامیان در حملات بین‌المللی به عراق، سوریه و لیبی می‌پردازد.

طبق نتیجه این بررسی، جنگ هوایی شش ماهه آمریکا در دولت دونالد ترامپ در عراق و سوریه روزانه 12 غیرنظامی را کشته است.

در گزارش دیلی بیست آمده که «رییس‌جمهور قول داد داعش را بمباران و نابود کند اما نتیجه تحقیق نشان می‌دهد که در حملات ائتلاف به رهبری آمریکا تعداد بیشتری از غیرنظامیان در حال جان باختن هستند».

تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف به رهبری آمریکا در دولت ترامپ، در قیاس با دولت قبلی آمریکا دارد دو برابر می‌شود.

طبق بررسی ایروارز، محتمل است که حداقل 2300 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا در دوره باراک اوباما کشته شده باشند.

از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ تا 13 جولای(امروز دوشنبه 17 جولای است) به نظر می‌رسد بیش از 2200 غیرنظامی دیگر در این حملات کشته شدند. این یعنی روزانه 12 غیرنظامی یا قدری بیشتر در زمان ترامپ در عراق و سوریه کشته شدند.

دیلی بیست می‌نویسد: هرچند تعداد تایید شده تلفات از سوی ائتلاف(آمریکا) تعداد بسیار پایینتری از تلفات را اعلام کرده اما همان هم روند کشته شدن غیرنظامیان را تایید کرده است.

 40 درصد از 603 نفر از آمار تایید شده تلفات از سوی ائتلاف آمریکا، تنها در همان چهار ماه ابتدایی ریاست جمهوری ترامپ کشته شدند.

دیلی بیست می‌نویسد: «توضیح درباره این موضوع هر چه باشد، این مشخص است که تعداد بیشتری از غیرنظامیان دارند کشته می‌شوند. ایروارز تخمین می‌زند که تحت رهبری ترامپ و در شش ماه تصدی او بر کاخ سفید، تعداد مرگ غیرنظامیان دو برابر شود»./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات