۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۱۲۵۶

عصبانیت نماینده الجزائری از اظهارات سفیر عربستان علیه حماس

سفیر عربستان در الجزائر حماس را گروهی تروریستی خواند و این اظهارات خشم نماینده الجزائری را در پی داشت.
جنبش مقاومت فلسطین حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، «سامی بن عبدالله الصالح» سفیر عربستان در الجزائر حماس را به تروریستی بودن و تلاش برای تنش آفرینی در منطقه متهم کرده بود که این اظهارات وی با واکنش مقامات و شخصیت‌های الجزائری مواجه شد.

«ناصر حمدادوش» رییس فراکسیون پارلمانی جنبش «جامعه سالم» در پارلمان الجزائر تاکید کرد که هرگز نمی‌توان در برابر این اتهام سکوت کرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حمدادوش تصریح کرد که سفیر عربستان باید به اظهارات «هواری بومدین» رییس جمهور فقید این کشور که گفته بود «الجزائر در کنار فلسطین خواهد ماند» پایبند باشد و به احساسات ملت الجزایر احترام بگذارد.

وی گفت که سفیر عربستان نباید مواضع سازشکاران کشورش در برابر رژیم صهیونیستی را در کشور آزادگان (الجزایر) بیان کند.

این نماینده الجزایری گفت که هر کس مقاومت فلسطین را سازمانی تروریستی بداند، مانند کسی است که ارتش و جبهه آزادی بخش ملی الجزائر در زمان انقلاب این کشور را «سازمان غیرقانونین» بداند و ما او را خائن و دین فروش می‌دانیم.

ناصر حمدادوش خواستار عقب نشینی سفیر عربستان از اظهارات خود شد و گفت بهتر است عربستان از مقاومت فلسطین حمایت کند و برای لغو محاصره غزه تلاش کند.

گفتنی است که فعالان الجزایری پویشی را تحت عنوان «#مطمئنا_ مقاومت» راه اندازی کرده و حمایت خود از مقاومت فلسطین و حماس را اعلام نمودند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات