۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۱۰۰۲
رییس جنبش اهل الحق:

داعش یک بخش از توطئه بزرگ علیه عراق بود

رییس جنبش اهل الحق عراق گفت: جریان تروریستی داعش یک جزء از توطئه بزرگ علیه عراق بود.
قیس الخزعلی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قیس الخزعلی رییس جنبش اهل الحق وابسته به بسیج مردمی عراق طی سخنانی جریان تروریستی داعش را یک جزء نظامی کوچک از توطئه و طرح بزرگ در این کشور دانست و تصریح کرد: برخی از کشورها نسبت به آغاز و طراحی این توطئه بزرگ اعتراف کرده‎اند.

وی افزود: دشمنان با دسیسه و حیله‎های مختلف درپی شکستن اراده ملت عراق، ایجاد اختلاف در ارتش و شعله‎ور کردن اختلافات طائفه‎ای بودند اما همه نقشه‎های آنان با حکمت حضرت آیت الله سیستانی و اراده گردان‎های مختلف بسیج مردمی با شکست مواجه شد.

رییس جنبش اهل الحق عراق خاطرنشان کرد: آزادی موصل موجب شادی همه ملت عراق شد. حضور داعش در عراق سبب وحدت مردم این کشور شد و باید این اتحاد را حفظ کنیم.

وی در واکنش به طرح همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق اظهار داشت: مسؤولان و مردم اقلیم کردستان به جای توجه به مصالح قبیله‎ای و خانوادگی به فکر مصالح ملی باشند. کسانی که درپی استفاده از گزینه داعش برای جدایی از عراق بودند پاسخشان را با بردگی ایزدیان دریافت کردند.

حجت الاسلام قیس الخزعلی همچنین به برگزاری کنفرانس اهل تسنن در بغداد به شدت انتقاد کرد و گفت: اهل تسنن از برگزاری چنین همایش‎های دست بردارند زیرا هنوز خون شهدا خشک نشده است.      

وی تاکید کرد: ما نسبت به حسن نیت اهل تسنن جهت تحقق آینده بهتر برای عراق یقین داریم اما در شرایط کنونی حفظ پیروزی بهترین گزینه برای کاهش درد و رنج مردم است.

رییس جنبش اهل الحق عراق بیان داشت: برخی درپی انحلال بسیج مردمی و یا تقسیم آن هستند؛ دوران پساداعش به عراق قوی تعلق دارد./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات