۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۱۰۹۵۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ترویج حجاب با حفظ کرامت و عزت مردم صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به رابطه عفاف و حجاب و حفظ کرامت انسان‌ها که مورد تأکید دین و قرآن است را ضروری دانست و گفت: باید در ترویج حجاب، حفظ کرامت مردم با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب استان قزوین که به مناسبت روز عفاف و حجاب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، توجه به جایگاه عفاف و حجاب در مهندسی دین را ضروری دانست و اظهار کرد: دین دارای نقشه جامع است و تمام بخش‌ها، نظیر عفاف و حجاب باید در چارچوب این نقشه فعالیت کنند تا نتایج مطلوب به دست آید.

وی با بیان اینکه عقیده، عبادت، تقوا، کرامت و عفاف و حجاب از مسائل مرتبط با هم هستند و جزیره‌ای دیدن آن‌ها به نقشه و پازل دین آسیب وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب بخشی از نقشه دین است و اگر در نقشه جامع دین در کنار سایر بخش‌ها به خوبی قرار گیرد، جذابیت پیدا می‌کند و مورد پسند همه انسان‌ها قرار می‌گیرد.

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: اگر عفاف و حجاب را خارج از نقشه دین ببینیم و در فعالیت‌هایمان عفاف و حجاب را به سایر بخش‌ها مرتبط ندانیم، چهره‌ای خشن و تحمیلی از عفاف و حجاب معرفی خواهد شد و همین مسأله موجب می‌شود تا جذابیتی برای مردم نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نقشه دین مانند منشور دین که قرآن است، حکمیانه است، اظهار کرد: این عالم حکیمانه و بر روی حساب و کتاب خلق شده است و مجموعه دین زمانی زیبایی و جذابیت پیدا می‌کند که همه بخش‌ها به درستی در کنار هم قرار گیرد و با هم دیده شود.

وی در ادامه افزود: همه دین، عفاف و حجاب نیست و باید ابعاد و زوایای قطعات دیگر این پازل را ببینیم و فقط موضوع عفاف و حجاب را برجسته نکنیم و بدانیم که این همه جانبه گرایی همان نگاه حکیمانه در دین است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی توجه به حوزه‌های مهمی چون عدالت، عزت و کرامت را مهم، ضروری و تکمیل کننده پازل مهندسی دین دانست و ابراز کرد: نباید در برنامه‌ها و سخنرانی‌ها تنها از عفاف و حجاب سخن بگوییم و امر به معروف و نهی از منکر را تنها در عفاف و حجاب ذوب کنیم زیرا این رفتار غیر حکمیانه است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه رعایت عفاف و حجاب تنها مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید به این معنا توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: عفاف و حجاب هم در پوشش است و هم در گویش و هم آقایان و هم خانم‌ها باید به این دو معنا توجه ویژه داشته باشند.

وی فعالیت‌های جزیره‌ای در جغرافیای عفاف و حجاب را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: عبادت، بندگی و تقوا پسوندهای عفاف و حجاب هستند و بدون توجه به آن‌ها دست‌یابی به موفقیت در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به رابطه عفاف و حجاب و حفظ کرامت انسان‌ها که مورد تأکید دین و قرآن است را ضروری دانست و گفت: باید در ترویج حجاب، حفظ کرامت مردم با جدیت مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر تقابلی به وجود آید هیچگاه موفقیتی در حوزه عفاف و حجاب به دست نمی‌آید.

وی در پایان با بیان اینکه کرامت جایگاه رفیعی در دین دارد، اظهار کرد: فعالیت در هر زمینه‌ای باید با حفظ کرامت انسان‌ها صورت بگیرد و بدانیم اگر به این بخش آسیبی وارد شود، پیشبرد اهداف دین با مشکل مواجه خواهد شد./102/873/ب1

ارسال نظرات