۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۱۰۹۲۴

انتقاد شدید شیخ خالد الملا به «همایش اهل سنت» در بغداد

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق تصریح کرد: برگزاری «همایش اهل سنت» در بغداد در راستای مصالح عراق نیست.
شيخ خالد الملا رئيس هيئت علماي اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی «الاتجاه پرس» با اشاره به برگزاری همایش اهل تسنن که ماه جاری میلادی در بغداد برگزار می شود، گفت: سیاستمداران اهل تسنن در زمان، شیوه و دعوت از شخصیت‎ها برای این همایش با یکدیگر اختلاف دارند.

وی افزود: این همایش در حالی پس از پیروزی در عملیات آزادسازی استان موصل برگزار می‎شود که اگر هدف آن قدم برداشتن در راستای مصالح عراق بود باید چنین همایشی پس از اشغال موصل و کنفرانس‎های مختلف حامیان داعش برگزار می‎شد.

شیخ خالد الملا تصریح کرد: برخی از شخصیت‎های اهل تسنن بغداد و اربیل که قصد شرکت در این همایش را دارند در گذشته با حضور در شبکه‎های ماهواره‎ای، جریان تروریستی داعش را یک جریان انقلابی توصیف و بر قلع و قمع مردم بی‎گناه تاکید می‎کردند.

وی با مطرح کردن این سوال که چه زمانی وقت اتحاد ملی فرا می‎رسد، اظهار داشت: عدم توجه به مصالح ملی و دمیدن در شیپور اقدامات طائفه‎گرایی از علل اصلی اعتراض برخی از علمای اهل تسنن به این همایش است.

این عالم اهل تسنن ادامه داد: این همایش موجب بازگشت برخی از سیاستمداران فاسد و متهم در کشتار و آوارگی مردم بی‎گناه مناطق سنی به حکومت می‎شود.

وی با بیان اینکه مردم از سخن گفتن به اسم مذهب و طائفه‎گری خسته شده‎اند، گفت: مردم عراق خواهان در نظر گرفتن مصالح عام و احترام به همه مذاهب، دین و قومیت‎ها هستند.

شیخ خالد الملا افزود: تنها راه حل خروج عراق از بحران‎های موجود، دست‎یابی به امنیت و ثبات گفت‎وگو تمامی احزاب سیاسی و اعتراف به مشروعیت حکومت فعلی است./994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات