۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۰۹۱۷۵

طرح ملی تربیت حافظان قرآنی در تبریز آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در افتتاحیه طرح ملی تربیت حافظان قرآنی سال ۹۶، قرآن را منشور سعادت بشری دانست.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در افتتاحیه طرح ملی تربیت حافظان قرآنی سال 96 که در تبریز برگزار شد، قرآن را منشور سعادت بشری دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اصول ترویج فرهنگ قرآن در جامعه هم‌سویی و هماهنگی متولیان این امر است.

وی با بیان این‌که اقدامات متفرقه بسیاری از سوی نهادهای مختلف در حوزه قرآن صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و همدلی میان دستگاه‌ها در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه عمل به مطلبعه رهبر انقلاب درخصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی ضرورت دارد.

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: انتظار داریم برنامه‌های تمامی مؤسسات، کانون‌ها، مهدها و مراکز فعال در عرصه علوم و معارف قرآنی مکمل یکدیگر باشند، نه این‌که نگاهی رقیب‌گونه نسبت به یکدیگر داشته باشند، رقابت‌ در این مسیر آسیب است و راه به جایی نخواهد برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 5 هزار هیأت عزاداری در استان وجود دارد که تنها سه هیأت حسینی در ایام محرم در کنار یکدیگر به اجرای برنامه می پردازند، گفت: در بحث تربیت حافظان قرآنی نباید تنها به آمار اکتفا کرد، بایستی کیفیت را مورد توجه قرار دهیم و تنها هدف ما نیز انجام تعلیم و تربیت به‌خاطر نیات الهی است.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی از فرصت تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان در جهت ترویج معارف قرآنی نباید مورد غفلت قرار گیرد، اظهار داشت: مؤسسات فعال باید با کمک یکدیگر بتوانند در راستای تربیت قرآنی قدم‌هایی موثری بردارند، این سازمان نیز در استان به دنبال راه‌اندازی اداره قرآنی برای پیگیری و تحقق مطالبات رهبری در این عرصه است.

حجت الاسلام مصائبی تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را منجر به نشر معارف قرآنی در خانواده‌های ایرانی دانست و گفت: هر کس به هر میزان که به سمت معارف قرآن معطوف باشد، از آثار و برکاتش بهره‌مند خواهد شد؛ عمده گرفتاری جوامع اسلامی در عدم درک صحیح از مفاهیم عالی قرآن است.

همچنین فرید حسن‌پور، مدیر جامعه ‌الاقرآن الکریم استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: این مرکز قرآنی بر اساس وظایف ذاتی خود در راستای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، در ادارات اوقاف و امور خیریه استان فعالیت خود را آغاز کرده و با ۶۰ مرکز آموزشی و ۹ هزار قرآن‌آموز در حال فعالیت است./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات