۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۸۹۸۸
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا رژیمی ضد حقوق بشر است

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان این که آمریکا رژیمی ضد بشری است، گفت: حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر است.
امان الله علیمرادی

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ناو آمریکایی وینسنس در 12 تیرماه سال 67  هواپیمای ایرانی را در خلیج فارس مورد هدف قرار می‌دهد که نتیجه آن شهادت بالغ بر 300 مسافر و خدمه پرواز بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با تأکید بر این که جنایات آمریکا در جهان پایانی ندارد، ابراز داشت: جالب آن است که پس از چنین اقدامی از سوی ناو آمریکایی سازمان‌های بین‌المللی همچون شورای امنیت تنها به ابراز تأسف قناعت کردند و از ملوان این ناو در آمریکا تجلیل شده و مدال شجاعت دریافت کرد.

وی تصریح کرد: رفتار‌های آمریکا با ایران یکی از دلایل انزجار مردم ایران از حاکمان این کشور است، ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه چنین حادثه هولناکی را از یاد نخواهند برد، بنابراین باید گفته شود که شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران کاری دارای سبب و علت و شعاری حکیمانه است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رژیمی که مسافران بی‌گناه و بی‌دفاع را در آسمان مورد هدف موشک قرار می‌دهد، صلاحیت حیات ندارد.

وی با بیان این که آمریکا یک رژیم ضد بشری است، گفت: حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی افزود: نباید با سیاست‌های حکام آمریکایی در قبال ایران خوش‌بین باشیم، چرا که آمریکا دشمن دیرینه ایران است از این رو ضروری است تا موضع متناسب با رفتار‌های یک دشمن در برابر آمریکا گرفته شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نظام سیاسی آمریکا برگرفته از نظام استکباری است و توجهی به حقوق بشر ندارد و نگاهی ابزاری به انسان‌ها دارد تا به اهداف و منافع خود برسد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:  این نظام سیاسی برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی دریغ نمی‌کند بنابراین اگر امروزه می‌بینیم تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌دهد، نشان از قدرت بالای دفاعی ایران است.

وی با بیان این که اگر آمریکا شرایط مناسبی برای مداخله نظامی در ایران ببیند، این کار را خواهد کرد، ابراز داشت: اگر رفتار آمریکای گذشته با آمریکای امروزه هیچ تفاوتی نکرده است، آمریکا اکنون می‌داند که مبارزه نظامی علیه ایران منافع آنها را تأمین نخواهد کرد، به همین علت به تهاجم فرهنگی و اقتصادی رو آورده است./878/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات