۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۰۸۹۸۷
معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام:

تفکر وهابیت ترویج اسلام هراسی در جهان است

حجت الاسلام سلیمی با بیان این که تفکر وهابیت ترویج اسلام هراسی در جهان است، گفت: منشأ تمامی مسلمان کشی ها و تکفیری گری ها وهابیت است.
وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام، امشب در مراسمی به مناسبت سالروز تخریب قبورائمه بقیع، ضمن تسلیت فرارسیدن واقعه شوم هشتم شوال، سالروز تخریب بقیع به دست وهابیت، اظهار داشت: حرکت وحشیانه این گروه تکفیری و انحرافی هیچگاه از اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد.

وی افزود: قبرستان بقیع از 1400 سال پیش تاکنون، همواره زیارتگاه مسلمین و محل یادآوری رشادت ها و حماسه آفرینی های جمعی از بزرگترین شخصیت های اسلامی بوده، به طوری که در مدینه منوره پس از مسجد النبی(ص) این قبرستان، مهم ترین مکان تاریخی به شمار می رود که مدفن چهار امام شیعه و به نقلی حدود ده هزار نفر از صحابه پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام سلیمی تأکید کرد: تا پیش از تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، عموم مسلمانان احترام و عظمت ویژه ای برای امامان چهارگانه مدفون در بقیع قائل بوده اند و ما در تاریخ نداشته ایم که کسی متعرض این جایگاه و مقام شود، البته به غیر از سال های صدر اسلام و قضایای حکومت معاویه که بعد از آن دیگر این مسایل رخ نداده است.

معاون پژوهش حوزه استان ایلام با بیان اینکه تا قبل از بروز تفکر وهابی مسلمان کشی در دنیا وجود نداشت، گفت: از وقتی محمد بن وهاب مؤسس این فرقه ضاله وهابیت با زنده کردن افکار تند و افراطی ابن تیمیه نظریه پرداز ضد اهل بیت و با همکاری انگلیس این تفکر را ایجاد کرد متاسفانه منشأ تمامی مسلمان کشی ها و تکفیری گری شد.

وی ادامه داد: در واقع وهابیون تکفیری که امروز یکی از جلوه هایش داعش است و پیش از آن در گروه طالبان و القاعده نمود داشت، همان هدف اسلام هراسی غرب را دنبال می کند و به همین خاطر است که می بینیم آمریکا و هم پیمانان غربی ولو در ظاهر به خاطر مسائل بین المللی، با داعش مخالفت می کنند اما عملاً اقدامی در مقابله جدی با آن انجام نمی دهند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وهابیون تکفیری که رژیم آل سعود و هم پیاله گان منطقه ای اش از آن ها حمایت می کنند، دچار شدیدترین مرحله نفاق شده اند به این معنا و مفهوم که از سویی سخن از توحید و مبارزه با شرک می زنند و پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله را برافراشته اند اما در عمل همه این ها غلام حلقه به گوش کفار و مشرکین هستند، گروه‌های تکفیری مانند داعش و النصره و تفکر تکفیری، کشتار و قتل عام زایده تفکر وهابیت است. در سیره اهل بیت(ع) هیچگاه چنین تفکرات و برخوردی حتی با بدخواهان وجود نداشته است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر وهابیت از بسیاری ابزارهای رسانه ای استفاده می کند تا به تخریب شیعه به عنوان اسلام اصیل بپردازد و در مقابل ما هم باید از ابزار رسانه که در دنیای کنونی تأثیرگذاری بسیار زیادی دارد، نهایت استفاده و بهره برداری را در راستای دفع حملات وهابیون تکفیری داشته باشیم./۸۷۹/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات