۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۰۸۹۰۴

آشنایی با کتاب «خشونت بدون مرز»

نویسنده کتاب «خشونت بدون مرز» با بررسی مداخلات نظامی ایالات متحده آمریكا از دوره استقلال تا زمان حاضر، به نمایش چهره حقیقی و بدون نقاب این كشور پرداخته است.
خشونت

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر معارف کتاب «خشونت بدون مرز»؛ بررسی تفصیلی مداخلات ایالات متحده آمریکا در جهان و ایران، نوشته روح الله سعیدی فاضل و مرتضی طاهری را با همکاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشرکرده اس.

در معرفی این کتاب چنین آمده است:

ایالات متحده آمریكا پس از جنگ جهانی دوم، با كنار زدن سایر قدرت‌های بزرگ، به عنوان تنها قدرت برتر غرب در مقابل اتحاد جماهیر شوروی شناخته می‌شد كه پس از فروپاشی شوروی، خود را به عنوان تنها قدرت بین‌المللی معرفی نمود. بحث و بررسی پیرامون ایالات متحده آمریكا و نمایش چهره حقیقی این كشور، یكی از مهمترین مسائلی است كه باید به آن پرداخت. استكبارورزی آمریكا یكی از مهمترین مؤلفه‌هایی است كه جمهوری اسلامی ایران را به تقابل با نظام آمریكا فرا می‌خواند و همین امر سبب ایجاد دشمنی آمریكا با ایران و بالعكس گردیده است.

نمودهای استكبارورزی آمریكا را می‌توان در مدل‌های تعامل این كشور با كشورهای مختلف مشاهده نمود. مداخلات نظامی گسترده، ایجاد كودتا، وضع تحریم‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی، به راه انداختن جنگ نرم و موارد دیگر، از بارزترین انواع تعاملات این كشور با سایر كشورها می‌باشند.

کتاب «خشونت بدون مرز» با بررسی مداخلات نظامی ایالات متحده آمریكا از دوره استقلال تا زمان حاضر، به نمایش چهره حقیقی و بدون نقاب این كشور پرداخته است. آنچه در این كتاب ملاحظه خواهید كرد، مجموعه موارد به‌كارگیری نیروهای نظامی آمریكایی در خارج از مرزهای این كشور، مبتنی بر گزارش كنگره ایالات متحده آمریكا در سال 2015 میلادی است.

این كتاب در سه بخش، به شناخت ساختار آمریكا و بحث و بررسی پیرامون بررسی مداخلات نظامی ایالات متحده در جهان و بررسی این قبیل مداخلات در ایران پرداخته و بیش از 270 مورد از اقدامات نظامی این كشور در جهان، مورد بررسی قرار گرفته است.

نشر معارف چاپ اول «خشونت بدون مرز»؛ بررسی تفصیلی مداخلات ایالات متحده آمریکا در جهان و ایران در 130 صفحه و قطع رقعی به قیمت 20000 تومان در سال 1395منتشر کرده است./925/ د 102/ش

ارسال نظرات