۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۸۸۹۰

چاپ بیست و دوم کتاب هنر رضایت از زندگی، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین عباس پسندیده

امتیاز کتابی که با عنوان «هنر رضایت از زندگی» منتشر شده این است که مسأله را از دیدگاه آیات و احادیث بررسی نمود ه است.
رضایت

به گزارش خبرگزاری رسا، نش معارف چاپ بیست و دوم کتاب هنر رضایت از زندگی نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین عباس پسندیده (عضو هیأت علمی مؤسسه دارالحدیث) را منتشرکرده است.

در معرفی این کتاب چنین گفته شده است:

رضایت‌مندی از زندگی، از جمله دغدغه‌های است که انسانها در کل زندگی با آن درگیر هستند. صاحب نظران علوم انسانی و اندیشمندان، غالباً فرمولهای برای رضایت‌مندی انسان از زندگی ارائه کرده‌اند، اما امتیاز آنچه که تحت عنوان «هنر رضایت از زندگی» منتشر شده است این است که مسأله را از دیدگاه آیات و احادیث، بررسی نمود ه است.

به جهت جایگاه مهمی که مهارت «رضایت‌مندی از زندگی» در رسیدگی به تکامل معنوی دارد، قرآن، اولیای دین و معصومین(ع) آموزههای فراوانی در این زمینه به پیروان خود آموخته‌اند که حجت‌الاسلام پسندیده سعی کرد آنها را به گونه‌ای جذاب، تنظیم و دسته‌بندی کند.

زندگى، در انديشه دينى، مزرعه آخرت و خاستگاه كمال اُخروى است. گروهى به غلط ، دين را «زندگى ستيز» مى دانند و گروهى به اشتباه، «زندگى پرست» مى شوند و ممكن است آنانى كه از تفكر زندگى ستيزى فاصله مى گيرند ، به دامان زندگى پرستى در افتند . دين، نه زندگى ستيز است و نه زندگى پرست؛ بلكه زندگى را بستر تكامل و مقدّمه آخرت مى داند . لذا يكى از نيازهاى زندگى موفق، برخوردارى از «هنر رضايت از زندگى» است.  كسى كه از زندگى خود رضايت نداشته باشد، امكان موفقيت در هيچ سطحى از زندگى دنيوى و اخروى را ندارد. خوش بختانه و البته بر خلاف تصور موجود، دين، «رضايت از زندگى» را به رسميت شناخته و براى تأمين آن ، آموزه هاى فراوانى دارد كه يا ديده نشده اند و يا به درستى فهم نشده اند.

به جهت جايگاه مهمى كه مهارت «رضامندى از زندگى» در رسيدن به تكامل معنوى دارد، اولياى دين، آموزه هاى فراوانى در اين زمينه به پيروان خود آموخته اند. رسول خدا(ص) در كنار تعاليم قُدسى و ملكوتى خود، مهارت هاى زندگى را به پيروان خود و حتى كسانى همانند امام على(ع) و ابوذر غفارى مى آموزد. امام على(ع) نيز مهارتهاى زندگى را به ياران خود مى آموختند. روش ديگر پيشوايان معصوم ما نيز همين گونه بوده است. حتى فراتر از اين، در خلال اين كتاب، خواهيد ديد كه قرآن كريم نيز در اين زمينه آموزه هاى مهمى دارد. بنابراين مى توان گفت كه يكى از دغدغه هاى دين، رضامندى از زندگى است و يكى از رسالت هاى آن، آموزش مهارت هاى زندگى كردن به پيروان خويش است .

نشر معارف چاپ بیست و دوم کتاب  هنر رضایت از زندگی را در 192 صفحه و قطع پالتویی در سال 1396به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است./ 925/ د102/ش

ارسال نظرات