۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۰۸۳۸۵
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی لبنان:

آمریکا از تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‎کند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که آمریکا از تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی خود بهره می‎گیرد.
حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد لبایا در بقاع غربی از عملیات موفقیت آمیز ارتش علیه تکفیری ها در عرسال ابراز خرسندی کرد و گفت: دست نیروهای لبنانی که به پیگرد و متلاشی کردن گروه های تروریستی پرداخته و از امنیت وطن دفاع می کنند را به گرمی می فشاریم و عملیات امروز آنان در اردوگاه عرسال را یک دستاورد بزرگ می دانیم. امکانات و توانایی های ارتش باید افزایش یابد تا بتواند با تروریست ها مقابله کند.

وی افزود: اردوگاه ها باید در اماکنی تاسیس می شدند که دولت بتواند بر اوضاع مسلط باشد و آوارگان نیز متحمل چنین سختی هایی نمی شدند. این مساله خوبی نیست که تروریست ها در پوشش آوارگان وارد اردوگاه ها شوند و امنیت و قداست ارتش را خدشه دار کنند.

این روحانی لبنانی به فرماندهان و سربازان ارتش درود فرستاد و تصریح کرد: ارتش امروزه در کنار مقاومت و ملت لبنان و در برابر تروریست های تکفیری و دشمن صهیونیستی که حامی اصلی گروه های تروریستی است، ایستاده است.

شیخ الخطیب با اشاره به اینکه تروریسم همچنان خطر بزرگی برای اوضاع داخلی لبنان است، خاطرنشان ساخت که وحدت میان گروه های سیاسی لبنان می تواند پوشش خوبی برای قدرت های امنیتی در راستای دفع کردن خطر تروریسم و تروریست ها باشد.

وی پیروزی ارتش و بسیج مردمی عراق بر داعش را تبریک گفت و ادامه داد: دستاورد تاریخی سقوط توطئه و آزادی موصل از باندهای تکفیری را به مرجعیت و دولت و ملت عراق تبریک می گوییم و از گروه های سیاسی این کشور می خواهیم با وحدت از اتحاد ملی و ارضی دفاع کنند.

این روحانی لبنانی تهدیدهای آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: هرگاه که محور مقاومت به پیروزی علیه تروریست ها در سوریه می پردازد شاهد چنین تهدیداتی هستیم. آمریکا در حال استفاده از تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی خود است و به همین دلیل به گسترش تروریسم می پردازد./980/ب901/د

ارسال نظرات