۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۰۸۲۸۶

محاکمه کاردینال واتیکان به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان

کاردینال واتیکان در دادگاهی در کشورش استرالیا به دلیل اتهامات وارده به وی در باب سوء استفاده جنسی از کودکان مورد محاکمه قرار می‎گیرد.
واتیکان

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام عالی رتبه واتیکان به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان محاکمه می شود.

کاردینال جورج پل باید در هجده ژوییه آینده در دادگاهی در کشورش استرالیا به دلیل اتهامات وارده به وی در باب سوء استفاده جنسی از کودکان مورد محاکمه قرار گیرد.

کاردینال پل که مسؤول امور مالی واتیکان است و از این لحاظ سومین مقام این نهاد محسوب می شود، بالاترین مقام مسیحی استرالیاست. این کاردینال هفتاد و شش ساله به دلیل اتهامات سوءاستفاده جنسی از کودکان در دهه های هفتاد و هشتاد و نود مورد محاکمه قرار می گیرد.

خودش این اتهامات را رد می کند و در سخنانی در رم می گوید: من برای حضور در دادگاه بی تابم. من بی گناهم و این اتهامات غلط است. هر گونه ایده سوء استفاده جنسی برای من غیرقابل تحمل است. این دادگاه به من اجازه می دهد بی گناهی ام را ثابت کنم و برای ادامه فعالیت ام به رم بازگردم.

واتیکان با مرخصی کاردینال پل برای حضور در دادگاه ملبورن موافقت کرده است. اتهامات وی به ده های هفتاد و هشتاد و نود میلادی زمانی که او کشیش منطقه ویکتوریا بود باز می گردد. پلیس استرالیا جزئیات اتهامات وارده به این کاردینال را اعلام نکرده است. وی قبلا به خاطر سوءاستفاده جنسی برخی از کشیش های استرالیایی زمانی که پل رییس کلیسای این کشور بود، به عنوان مطلع به دادگاه احضار شده بود و سوءمدیریت اش را در این زمینه قبول کرده بود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات