۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۰۷۹۴۹
روزنامه انگلیسی بررسی کرد؛

شورای همکاری خلیج فارس در شُرف فروپاشی

یک روزنامه انگلیسی درباره فروپاشی شورای همکاری خلیج فارس به دلیل بروز اختلافات اعضای این شورا با قطر، هشدار داد.
شورای همکاری

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی فايننشال تايمز روز سه شنبه در گزارشی هشدار داد که شورای همکاری خلیج فارس در شُرُف فروپاشی است.

این روزنامه در مطلبی با عنوان «اختلاف با قطر، بقای شورای همکاری را تهدید می کند» نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پیشتر وعده داده بود، درصورتی که شورای همکاری طی سالهای آتی به صورت درست فعالیت کند، از قدرتمندترین شوراهای اقتصادی دنیا خواهد شد. اما پس از 7 ماه از این اظهارات، این شورا به دلیل محاصره قطر با خطر فروپاشی و تجزیه روبرو شده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: عربستان و برخی کشورهای عربی مانند بحرین و امارات، قطر را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و روابط دیپلماتیک و همه ارتباطات خود را با این کشور قطع کردند؛ اقدامی که پایه های شورای همکاری را تهدید می کند.

شایان ذکر است که کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی با فراموشی نقش خود در تقویت تروریسم در منطقه خاورمیانه، کشور قطر را تنها حامی تروریسم در این منطقه توصیف کرده اند و با اعمال تحریم های شدید علیه این کشور، در صدد منزوی کردن آن هستند. از این رو با ارائه شرط هایی غیر قابل اجرا قطر را در دوراهی باخت - باخت قرار داده اند. چرا که اگر قطر این شرط ها را اجرایی کند، به نوعی تمامیت ارزی و هویتی خود را از دست داده است و اگر این شرط ها را اجرا نکند، احتمال اعمال فشارهای بیشتر از سوی کشورهای دنباله رو عربستان بر این کشور کوچک عربی وجود دارد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات