۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۱۵۳

شماره ۹۸ ماهنامه پیام انقلاب منتشر شد

نمایندگی ولی فقیه در سپاه، نود و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پیام انقلاب ویژه اردیبهشت و خرداد ۹۶ را منتشر کرد.
ماهنامه پیام انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، نود و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پیام انقلاب را با عنوان «همت، ابتکار و استعداد؛ رمز تداوم اقتدار بازدارنده» ویژه اردیبهشت و خرداد ۹۶ منتشر کرد.

«سرمقاله»، «یک جرعه نور، منشور هدایت»، «دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ایران بیفتند با واکنش سختی مواجه خواهند شد»، «طائفه صبر و مهر»، «کسانی سپاه را مورد حمله قرار می‌دهند درصدد تغییر ساختار نظام هشتند»، «مثل ابر نرم؛ مثل صاعقه، سهمگین»، «صدای امنیت از مرزهای شرقی»، «مأموریتی بزرگ در پیچ تاریخی»، «دولت موقت می‌خواست سپاه را منحل کند»، «امتداد عاشقی»، «از ریشه تا همیشه» و «درنگی در نقش سپاه در ناکامی سیاست‌ها نظام سلطه در غرب آسیا» از موضوعاتی است که در بخش «راهبردی» این مجله می‌خوانیم.

«کسانی که سپاه را مورد حمله قرار می‌دهند، درصدد تغییر ساختار نظام هستند» عنوان گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران است. وی در این گفت‌وگو به مرور کارنامه سپاه در سال‌های اخیر پرداخته است و درباره دشمنی‌ها و مخالفت‌های برخی از جریان‌های داخلی و دولت‌مردان با فعالیت سپاه  این گونه می‌گوید:

به رغم تفاوت در دشمنان خارجی و مخالفان داخلی و فضاسازی علیه سپاه، بین آنها نقاط مشترکی وجود دارد که مربوط می‌شود به رسالت، مأموریت و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.  ابتدا باید ببینیم از اول انقلاب چه کسانی موافق و چه کسانی مخالف سپاه بودند.

به طور قطع در رأس موافقان، حضرت امام(ره) قرار داشتند که همواره سپاه را تأیید می‌کردند و جمله معروف ایشان این بود که «از سپاه راضی هستم و نظرم برنمی‌گردد.» همین طور رهبر معظم انقلاب چه در دوران رئیس جمهوری و چه در قامت رهبری، همواره سپاه را مورد لطف و توجه قرار داده‌اند.

 همه خواص و نهادهایی که دل در گرو نظام و انقلاب و ولایت فقیه داشته‌اند و دارند، سپاه را مورد توجه قرار داده و تأیید می‌کنند؛ همین طور مردم که همه توان سپاه را مورد محبت قرار می‌دهند.

 اما در جبهه مخالف، از ابتدا کسانی همچون بازرگان در مخالف با کمیته‌ها و بنی صدر در مخالفت با سپاه و کمیته‌ها و دوره دوم خرداد برخی سیاسیون و دولت‌مردان، سپاه را به شیوه‌های گوناگون مورد حمله قرار دادند. در دوره‌های بعدی هم هر دولتی که احساس می‌کرد سپاه مانع توسعه‌طلبی و انحرافاتش است، به مخالفت با این نهاد برمی‌خاست.

 فلسفه مخالفت‌ها و موافقت‌ها با ماهیت و هویت و عملکرد سپاه نهفته است. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که همسو با دشمن خارجی به سپاه حمله قرار می‌دهند که در جهت تقابل با ولی فقیه و آرمان‌ها نظام قرار دارند و درصدد تغییر ساختار نظام هستند؛ بنابراین مادام که سپاه، متکی به مبانی و اصول انقلاب باشد و از ولایت فقیه و ولی فقیه به عنوان مهم‌ترین رکن حاکمیت دینی حمایت کند و شجاعت، صراحت و شهامت ایستادگی در برابر انحرافات داشته باشد، این جملات نیز ادامه خواهد داشت.

در بخش «بین‌الملل» این ماهنامه موضوعاتی همچون: «گرگ پیر در لباس سگ چوبان»، «ائتلاف روی محوری شکست»، «خودزنی و طلبکاری»، «بهره‌کشی و بردارکشی»، «مصبیت‌های ارض موعود»، «شکاف طبقاتی پاشنه آشیل اروپای یکپارچه»، «تکاپوی یانکی‌ها در دریای اژدها»، «اردوغان پاشا؛ پایان نوعثمانیسم در آغاز»، «کدخدای خود خوانده!»، «بلندپروازی در باتلاق»، و «به نام دوست، به کام دشمن» پیش روی ما قرار گرفته است.

شکاف طبقاتی در اروپا روزبه روز در حال افزایش است. از سال ۲۰۰۷ میلادی شاهد اجرای سیاست‌های ریاضتی در اروپا بوده‌ایم، تلاش دولت‌های اروپایی برای کاهش هزینه‌های عمومی باعث شده فشار زیادی به جوامع اروپایی وارد شود؛ از این رو حنیف غفاری، در مقاله‌ای با عنوان «تحلیلی بر پدیده افزایش شکاف طبقاتی در غرب؛ شکاف طبقاتی، پاشنه آشیل اروپای یکپارچه» در این باره این گونه گفته است:

بروز شکاف طبقاتی در اروپا، از یک سو محصول نگاه مبنایی لیبرال دمکراسی نسبت به مقوله ثروت و قدرت و از سوی دیگر، معلول توزیع نشدن صحیح امکانات عمومی و دولتی در حمایت از اقشار محروم جامعه است.

بر این اساس، دولت جای تنظیم روابط اقشار ثروتمند و ضعیف و توزیع صحیح ثروت میان آنها، به مثابه کاتالیزور و عاملی تسریع کننده در تشدید شکاف میان این دو عمل می‌کند. نتیجه این بازی دولت‌های اروپایی، ثروتمند شدن اقشار ثروتمند و فقیر شدن اقشار فقیر در مواجهه با بحران اقتصادی بوده است.

پدیده افزایش شکاف طبقاتی در اروپا فقط در کشورهای بحران‌زده پیش نیامده است و حتی در برخی کشورهای دارای ساختار رفاه مانند سوئد نیز شاهد این پدیده هستیم؛ بنابراین، نویسنده در بخش دیگری از این مقاله در این باره چنین می‌نویسد:

مطابق گزارشی که توسط مرکز آمار سوئد منتشر شده است، میزان فقر کودکان در شهرها و مناطق مختلف این کشور متفاوت است.در برخی شهرهای این کشور، از هر چهار کودک، سه نفر در موقعیت فقر نسبی قرار دارد. این قاعده در خصوص کشور آلمان نیز صادق است. آلمان کشوری است که هم اکنون مدیریت مواجهه با بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو را بر عهده دارد!

مطابق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی انجمن رفاه مشترک آلمان صورت گرفته است، بیش از 15 درصد از شهروندان این کشور زیر خط فقر قرار دارند. همچنین بر اساس این گزارش، برخی سیاست‌های دولت آلمان از جمله اعمال اصلاحات در قانون بازنشستگی و... باعث افزایش شکاف‌های اجتماعی و طبقاتی در این کشور شده است.

«آینه در آینه»، «لزوم بازگشت به اسلام؛ اسلام رسول الله»، «همه ملت موظفند که نظارت کنند»، « فصلی برای بودن»، «نیازمند بازنگری در محتوای رسانه‌های رسمی هستیم»، «امام معتقد بودند عدم تکیه بر قدرت خارجی زمینه ساز پیشرفت است»  عناوین مقالاتی است که در بخش «سیاسی» این نشریه می‌خوانیم.

همچنین در بخش فرهنگی این ماهنامه عنوان‌های: «در انتظار آن روزگار سپید»، «روزی برای همه تاریخ»، «مأخذشناسی در اندیشه اسلامی» و «اقتصاد مقاومتی؛ باطل السحر مافیای مرگ» بررسی شده است.

گفتنی است،‌ نمایندگی ولی فقیه در سپاه، نود و هشتمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به مدیر مسؤولی رمضان شریف، ویژه اردیبهشت و خرداد ۹۶ را در ۸۰ صفحه با قیمت ۳۰۰۰ تومان منتشر کرده است/۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات