۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۷۰۰۱

بازخوانی علل انحطاط مسلمانان در«علل انحطاط مسلمین»

کتاب «علل انحطاط مسلمین» در پنج فصل سامان یافت است و نویسنده می کوشد در آن موضوع انحطاط مسلمین را از نظر استاد شهید مطهری و دکتر شریعتی بررسی کند.
انحطاط

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر معارف کتاب «علل انحطاط مسلمین»، نوشته  علی الهی تبار را منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده  است که کتاب «علل انحطاط مسلمین» در پنج فصل سامان یافته، در تلاش است موضوع انحطاط مسلمین را از نظر استاد شهید مطهری و دکتر شریعتی بررسی کند.

فصل نخست در کلیات و مفاهیم، شامل عناوینی چون ضرورت، هدف، پرسش ها، مفاهیم کلیدی و روش تحقیق است.

در فصل دوم با توجه به سیر تاریخی علت شناسی انحطاط مسلمین، ضمن پیشینه شناسی مطالعات انحطاط پژوهی به جریان شناسی و تقسیم بندی آنها اقدام شده است.

در فصل سوم به صورت توصیفی و تحلیلی مبانی اندیشه استاد مطهری، علت پژوهی شده و راهکارهای وی در زمینه موضوع انحطاط مسلمین و برون رفت از آن بررسی گردیده است.

ضمنا در فصل دوم و سوم قبل از شروع بحث اصلی، شرح حال کوتاهی از اندیشمند مورد بحث و شخصیت علمی و روش شناسی عمومی او و مقدمه ای برای طرح راهکار برون رفت از این وضعیت ارائه گردیده است.

در فصل چهارم با همان روش و سیاق پیشین به کاوش در دیدگاه های دکتر شریعتی پرداخته شده است.

در فصل پنجم به ترتیب همپوشانی و ناهمپوشانی دو دیدگاه به صورت منسجم و تحلیلی به بحث گذاشته شده و در پایان ضمن جمع بندی و نتیجه گیری پیشنهادهایی ارائه گردیده است.

نشر معارف چاپ نخست کتاب «علل انحطاط مسلمین» را در قطع وزیری و 280 صفحه و قیمت 70000ریال در زمستان 1391 منتشر کرده است./ 925/ د 102/ ش

 

 

 

 

ارسال نظرات