۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۰۶۵۵۹
در پی حمله تروریستی به مسجدی در لندن؛

شبکه ضد نژادپرستی اروپا خواستار مقابله فوری با اسلام‌هراسی شد

شبکه اروپایی مقابله با نژادپرستی(ENAR) خواستار اقدام فوری کشورهای اروپایی با اسلام‌هراسی شد.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی حمله تروریستی اخیر به نمازگزاران مسجدی در لندن، شبکه اروپایی مقابله با نژادپرستی (ENAR) مستقر در بروکسل، خواستار مقابله فوری کشورهای اروپایی با اسلام‌هراسی شد.

این شبکه، در پی حمله تروریستی روز گذشته به نمازگزاران مسجد فینزبری پارک لندن، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با اسلام‌هراسی در این قاره به سرعت اقدام کنند.

شبکه اروپایی مقابله با نژادپرستی، با صدور بیانیه‌‌ای این حمله تروریستی را که منجر به کشته شدن یکی از نمازگزاران و زخمی شدن عده‌ای شد، به شدت محکوم کرد.

مایکل پریوت، مدیر شبکه اروپایی مقابله با نژادپرستی گفت: به نظر می‌رسد که این حمله تروریستی در زمانی‌که شاهد افزایش حملات نژادپرستانه و ادبیات ضد اسلامی در سراسر اروپا هستیم، یکی از جدیدترین و خشن‌ترین نمایش‌های اسلام‌هراسی است.

وی افزود: اقدام علیه اسلام‌هراسی، اقدامی ضروری است. کشورهای اروپایی باید اطمینان حاصل کنند که مسلمانان «تروریست‌های بالقوه» در نظر گرفته نمی‌شوند، جرائم ناشی ازنفرت محکوم می‌شوند، قربانیان مورد حمایت قرار می‌گیرند و امنیت همه شهروندان مورد توجه است.

روز گذشته مردی 48 ساله که راننده یک ون سفید بود با دو همراه خود به سمت جمعیتی از نمازگزاران که از نماز تراویح ویژه ماه رمضان از مسجد فینزبری پارک باز می‌گشتند، حمله‌ور شد که به گفته پلیس، یکی از نمازگزاران کشته و 8 نفر زخمی شدند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات