۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۰۶۵۰۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

انسان هدایت یافته از هیچ کاستی و نقصانی واهمه ندارد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان هدایت یافته از هیچ کاستی و نقصانی واهمه ندارد، گفت: مؤمنان هنگامی که هدایت را می‌شنوند در آنها نفوذ می‌کند و هدایت را در درون خودشان جذب می‌کنند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ظهر امروز در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به عنایت تقوا به همه انسان‌ها، گفت: خداوند متعال هر انسانی را که آفرید حداقل تقوا را به او داد اگر ما در جهت اوامر خداوند و اطاعت از او تلاش می‌کنیم در حقیقت تقوا افزایی می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود زمینه‌های تقوا در درون انسان‌ها، افزود: انسان اگر به سوی خداوند قدم می‌گذارد و عبادت او را به جای می‌آورد و خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهد به دلیل وجود تقوایی است که در او وجود دارد، اگر انسان به همین مقدار تقوا در وجودش توجه داشته باشد تقوای او روز به روز فزونی می‌گیرد.

این استاد تفسیر در ادامه با بیان اینکه هر کسی که هدایت می‌پذیرد در حقیقت به نفع خود او است، اظهار کرد: ضرورت دارد که ما راهنما، اسوه و الگو برای پیمودن راه هدایت داشته باشیم چون بدون راهنما انسان هرگز راه به جایی نمی‌برد، از این رو زمانی که ما به خداوند می‌گوییم ما را هدایت کن به معنای این است که ما اسوه و الگو نیاز داریم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه انسان هدایت یافته از هیچ کاستی و نقصانی واهمه ندارد، ابراز کرد: انسانی که هدایت یافته است و آن را دریافته از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه‌ای ندارد، مؤمنان هنگامی که هدایت را می‌شنوند در آنها نفوذ می‌کند و هدایت را در درون خودشان جذب می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون هدایت از جانب خداوند متعال، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه سی و هشت سوره بقره می‌فرماید هر کس هدایت مرا بگیرد و آن را بفهمد و مجذوب هدایت من شود هیچ ترس و نگرانی در وجودش نیست قرآن ما را به مسیری هدایت می‌کند که ماندگار، دائمی، جاودانه و خلل ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به اهمیت پیروی از قرآن، تصریح کرد: هر کسی که به دنبال قرآن برود هیچ گاه گرفتار ندامت، خسران، پشیمانی، شکست و ضرر نخواهد شد چون قرآن کتابی است که قوام داشته و جاودانه و ماندگار است، هر چیزی که خدایی باشد خلل ناپذیر است.

وی در پایان گفت: باید باور کنیم که هدایت موهبتی الهی است که اقدام و حرکت انسان را هم می‌طلبد؛ خداوند متعال است که بر هدایت می‌افزاید و هر هدایتی از ناحیه او است، از این رو باید نگاه انسان به هدایت نگاه توحیدی باشد./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات