۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۵۷۸۲
وزارت خارجه قطر:

آل خلیفه در انحطاط اخلاقی قرار دارد

وزارت خارجه قطر به ادعای ‌آل خلیفه مبنی بر ارتباط این کشور با جمعیت الوفاق اسلامی بحرین پاسخ داد.
قطر

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه قطر در پیامی، اتهام زنی آل خلیفه به این کشور مبنی بر ارتباط با جمعیت الوفاق اسلامی را محکوم کرد و افزود: شبکه تلویزیونی دولت بحرین با پخش فایل صوتی مکالمه تلفنی میان حمد بن خلیفه العطیه مشاور امیر با شیخ حسن سلطان از جمعیت الوفاق بحرین که در راستای میانجیگیری قطر برای حل مشکل بحرین صورت گرفته بود، چنین جلوه می دهد که قطر به حمایت از جمعیت الوفاق و دخالت در امور داخلی بحرین می پردازد. این یک ادعای کذب و سرشار از مغلطه و همچنین معکوس جلوه دادن واقعیت هاست.

این وزارتخانه افزود: این تماس تلفنی در راستای تلاش های میانجیگرانه دولت قطر پس از تظاهرات سال 2011 و با آگاهی مقامات بحرینی و در زمان حضور سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در بحرین انجام گرفت. پادشاه بحرین به این مساله کاملا آگاه بود و اقدامات ما زمانی متوقف شد که بحرین از گزینه نظامی علیه تظاهرات و تجمع ها استفاده کرد.

وزارت خارجه قطر تأکید کرد که برقراری تماس تلفنی با خط تماس عادی بحرین و عدم واکنش دولت بحرین به این مساله در طول سالیان گذشته موید این مساله است که دولت بحرین به این تماس ها کاملا آگاهی داشته است.

قطر با اشاره به اینکه چنین مسائلی نشان دهنده انحطاط اخلاقی اتهام زنندگان است، این سوال را مطرح کرد که چرا این فایل صوتی در سال 2011 در تلویزیون دولت بحرین به این شیوه منتشر نشده بود؟

در ادامه این پیام آمده است: این مکالمه تلفنی به صورت تقطیع شده و در زمانی منتشر شد که اختلاف و تنش میان کشورهای عربی به وجود آمده است. این مساله نشان می دهد که دولت قطر مورد هدف قرار گرفته و برخی تلاش می کنند به اتهام زنی علیه این کشور بپردازند تا بدینوسیله تلاش های قطر در راستای پایان تنش و بحران در بحرین را نادیده بگیرند.

گفتنی است شبکه تلویزیون رسمی بحرین یک فایل صوتی مکالمه شیخ حسن سلطان از اعضای جمعیت الوفاق با احمد بن خلیفه العطیه مشاور ویژه امیر قطر را منتشر کرد و مدعی شد که قطر به حمایت از این جمعیت و دخالت در امور داخلی بحرین می پردازد./980/ب902/د

ارسال نظرات