۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۶۶۰
فضل الله:

بحران علیه قطر سبب تثبیت جایگاه دشمنان در منطقه می‌شود

امام جمعه بیروت بحران کنونی علیه قطر را عامل دخالت و تثبیت جایگاه بیگانگان در منطقه عنوان کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطه حاره حریک با اشاره به توافق گروه های سیاسی درباره قانون جدید انتخابات گفت: قانون انتخابات بسیار پیشتر از این می توانست به تصویب برسد اما با سنگ اندازی گروه های مواجه شده بود. برای همگان روشن شد که مشکلات بحران با توافق حل می شوند اما متاسفانه این توافق هم با سهمیه بندی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر گروه های سیاسی در قانون جدید انتخابات نیز تنها به فکر خود بوده و مصالح خود را در نظر گرفته اند، افزود: این قانون به تصویب نمی رسید مگر اینکه گروه های سیاسی اطمینان حاصل می کردند که کرسی های خود را از دست نمی دهند و اگر یک کرسی از دست دهند مطمئنا کرسی دیگری به دست خواهند آورد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مطمئنا این قانون در راستای مصالح ملت و مذاهب مختلف نبوده است بلکه اهداف گروه های سیاسی را دنبال می کند. البته این به معنای رد این قانون نیست بلکه همین که قانون کنونی که از دهه 60 بر کشور حاکم بوده از بین برود یک دستاورد به شمار می آید.

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی اشاره کرد و اظهار داشت: این بحران بر شکاف در جهان عرب و اسلام می افزاید و مطمئنا دخالت های کشورهای بزرگ را در منطقه به همراه خواهد داشت تا بدینوسیله جا پای خود را تثبیت کرده و بهره های مالی و قراردادهای تسلیحاتی را به امضا برسانند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه با سیاست های اشتباهی که در پیش گرفته اند به سوی طاغوت رفته و محاصره ای به دور از ارزش های اسلامی و انسانی را تدارک دیده اند. هیچ کشوری حق ندارد به دلیل سیاست های یک کشور، تحریم و محاصره انجام داده و مردم را از لقمه نان دور کند. 

امام جمعه بیروت از افزایش جنایت و قتل های مسلحانه در لبنان ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان ساخت: این مساله به فعالیت و تلاشی تربیتی، اخلاقی، دینی و امنیتی نیاز دارد و باید در برابر خرید و فروش و همچنین مجوزهای گسترده برای حمل سلاح ایستاد. دستگاه قضایی باید به شدت وارد عمل شده و مجازات سنگینی بدین منظور اعمال کند./980/ب901/د

ارسال نظرات