۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۶۴۴
امام جمعه شهرکرد:

فرمان آتش به اختیار رهبری نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به مسائل فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و فرمان آتش به اختیار، گفت: این سخن مقام عظمای ولایت نشان‌ دهنده دغدغه ایشان به مسائل فرهنگی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با نفاق و شناختن منافق اظهار کرد: باید فتنه ‌های جامعه را بشناسیم و راه ایمانی خود را درست انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه فتنه و ایجاد شبهه از ابتدای نزول قرآن در بین برخی افراد در جامعه مطرح می ‌شد، تصریح کرد: افرادی که در جامعه شبهه ایجاد می‌ کنند جز منافقان هستند و کسانی که در جامعه امروز گرفتار خودپرستی، شهوت ‌پرستی و جناح‌ پرستی هستند ایمان درستی ندارند و با توجه به آیات قرآن کریم قلبشان مریض است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه امروزه شاهد یکسری شبهات در یک جریان فکری در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این افراد حاضر نیستند که به سخنان دیگران گوش دهند و فکر می ‌کنند هر آن ‌چیزی که آن جریان خاص که هر روزه بر تعداد آنها افزوده می ‌شود بگوید، صحیح است از جمله این‌ ها جریان لیبرالیسم، مجاهدین خلق و جبهه ملی است که هر روزه یک عده‌ای را با خود همراه می‌ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه شاخص حقیقت، پیامبر خدا و ولی خدا است، اضافه کرد: در جامعه فعلی شاخص امام راحل و ولی ‌فقیه است و ما باید هر چیزی را با سخنان ولی ‌فقیه محک بزنیم و اگر کسی در جامعه محور اصلی حق را تشخیص ندهد مریض است.

وی با توصیه به اینکه باید مراقب شبهه و نفاق در جامعه باشیم، گفت: یکسری از افراد در جامعه با این سؤال که انقلاب برای ما چه کرد به‌ دنبال ایجاد شبهه هستند و امام راحل در پاسخ به این افراد فرمودند شما برای انقلاب چه کردید؟ و باید به این افراد گفت دستاورد با نزدیک شدن حاصل می ‌شود و کسانی که این شبهات را ایجاد می ‌کنند مریض هستند چون حق را تبعیت نکرده‌‌اند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد مهمترین دغدغه این ‌روزهای اهل تقوا را بهره‌مندی از روزهای ماه مبارک رمضان و لیالی قدر دانست و ادامه داد: این اوج غفلت است که این ماه بگذرد و انسان تلاشی برای تغییر در خود نکند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رمز ماندگاری در طول تاریخ  پیروی از ولایت است، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) پس از رسول اکرم(ص) در عالم خلقت بی ‌نظیر است و ما باید در همه حال از این بزرگوار الگوگیری کنیم.

وی از اهمیت شرکت در راهپیمایی روز قدس سخن گفت و افزود: روز قدس ایستادگی در برابر دشمن و نه گفتن به سه ضلع از دشمنان یعنی آمریکا، صهیونیست‌، عربستان و همپیمانان آنها  است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: با شرکت در راهپیمایی روز قدس برای همیشه یک نه عملی به صهیونیستها و کسانی که جرأت بازگو کردن جنایات آنها را ندارند خواهیم گفت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه آمریکا از اوایل انقلاب ‌اسلامی با تهدید و تحریم دشمنی خود را ثابت کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌ کند با سم‌پاشی از طریق ماهواره و اینترنت سبک زندگی علوی را از ما بگیرد و تاکنون شما به آن نه گفته ‌اید و از این به بعد هم با ایستادگی به تهدیدات، نه خواهید گفت.

وی در ادامه با بیان اینکه رقابتهای انتخاباتی پایان یافته است، تصریح کرد: این در شأن جامعه اسلامی نیست که برخی افراد در جامعه به دلیل حمایت از یک کاندیدای خاص که از نظر آنها اصلح است مورد بی‌ مهری قرار بگیرند در صورتیکه هر کسی در جامعه در مسأله انتخابات باید یک موضع صریح داشته باشد و موضع خود را با صراحت اعلام کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: من از اوایل انقلاب اسلامی نه به ‌عنوان یک امام جمعه بلکه به‌ عنوان یک فرد در جامعه در انتخابات صریحا موضع خود را اعلام می ‌کنم و هیچ‌گاه از این مسأله پشیمان نیستم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام اسلامی‌، خاطرنشان کرد: انتخابات تمام شد و اکنون به فرموده رهبری زمان عمل به بایدها از سوی رییس‌ جمهور است و تمامی افراد در جامعه باید به مسؤولان در اصلاح امور و مطالبات مردم کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه سند 2030 یک مسأله بسیار مهم در کشور است، افزود: با حساسیت ‌هایی که در جامعه به واسطه تذکرات رهبری ایجاد شد این سند لغو شد و این در حالی است که ما در کشور سند تحول داشتیم و این مسأله نشان ‌دهنده نفوذ در استقلال کشور است و از این پس باید جلوی این‌گونه نفوذها در کشور گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و فرمان آتش به اختیار، گفت: این سخن مقام عظمای ولایت نشان‌ دهنده دغدغه ایشان به مسائل فرهنگی است در حالی که یکسری از افراد در جامعه استقلال‌، عزت، اسلام و ارزشها در جامعه را زیر سؤال می ‌برند.

وی در پایان اضافه کرد: برخی در کشور نخواستند به وظیفه خود عمل کنند و نمی ‌توان در مقابل این افراد سکوت کرد و اینجاست که با فرمان آتش به اختیار مؤمنان و دانشجویان انقلابی باید به وظیفه خود عمل کنند اما باید با ساز و کار مناسب جلوی سوء استفاده از این فرمان را گرفت./9457/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات