۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۵۶۱۷
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

آتش به اختیار یعنی ایستادگی در برابر توطئه دشمنان

آیت الله طبرسی به واژه آتش به اختیار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آتش به اختیار به معنای ایستادگی در برابر توطئه دشمنان است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به ایام لیالی قدر این شب ها را فرصتی برای پالایش روح و جسم خود دانست و گفت: در شب های قدر باید درون خود را از هر گونه ناپاکی پاک کنیم.

وی با بیان این که شب های قدر فرصتی برای نزدیکی به خداوند متعال است، افزود: در این شب های با عظمت باید با دعا، نیایش و استغفار در مسیر بهره گیری معنوی از این فرصت های طلایی بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر نباید لحظه ای از کلام الهی دور شویم، خاطرنشان کرد: بهره گیری حداکثری از لحظه های معنوی ماه رمضان و شب های قدر در گرو انس با کلام الهی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که یکی از ارزشمند ترین کتاب های جهان هستی در این شب ها بر قلب پیامبر گرامی اسلام نازل شد، بیان داشت: نزول قرآن کریم در این شب ها نشان از اهمیت و عظمت شب های قدر دارد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که شیعه واقعی باید در مسیر سیره و روش علوی گام بردارد، تصریح کرد: در این شب های بافضیلت باید تلاش کنیم خود را به ویژگی های شیعه واقعی علی نزدیک کنیم و این نیازمند تغییر اعمال و رفتار هر یک از ما در زندگی است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن و از بین بردن گناهان است، تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ تحجر و کج فهمی همواره وجود داشته و امروز نیز این ویژگی در برخی ها وجود دارد.

وی با بیان این که دعا و استغفار به درگاه خداوند متعال در شب های قدر تنها راه مقبول واقع شدن حاجت های ما از درگاه احدیت است، تصریح کرد: برای درک عمیق این شب ها باید از ظرفیت بالای کلام الهی بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تلاوت قرآن و همچنین تدبر در مفاهیم عمیق این کتاب آسمانی بسیار سفارش شده است، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن باید در کنار توجه خاص به مفاهیم آن می تواند در درک صحیح و عمیق این گنجینه الهی اثرگذار باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که در شب های قدر به انسان فرصت دوباره حیات داده می شود، تصریح کرد: باید از این فرصت به وجود آمده با دعا، نیایش و استغفار در جهت بخشیده شدن بهره گیریم.

وی در ادامه با بیان این که شیعه حضرت علی(ع) باید متقی و پرهیزکار باشد، ادامه داد: این لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی جهت بهره گیری مناسب از سیره امیرمؤمنان علی(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ضمن جایگاه مهم معنوی که دارد اثرات تربیتی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری نیز در جامعه با خود به همراه دارد، تصریح کرد: به برکت این ماه مبارک بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی به حداقل ممکن می رسد.

آیت الله طبرسی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت دوباره زیستن است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در این ماه الهی که ماه نزول قرآن است در مسیر زیست قرآنی حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، رمز تعالی و سعادت حقیقی بشریت را در گرو بهره گیری صحیح از مفاهیم ناب قرآنی دانست و تصریح کرد: قرآن کتاب تعالی بخش و گنجینه ای ارزشمند بوده که همه آیه ها و مفاهیم آن در مسیر انسان سازی و تعالی جامعه دینی است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود همچنین به حضور گسترده عموم مردم به ویژه نسل جوان در شب های با فضیلت قدر اشاره کرد و این حضور را نشان دهنده وجود پاک و بی آلایش این نسل اثرگذار جامعه برشمرد و گفت: امروز نسل جوان کشورمان تشنه معارف ناب الهی هستند که باید از این فرصت های معنوی در جهت تقویت معنویت در آنها بهره گرفت.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اشاره کرد و با بیان این که این روز جهانی یادگاری ارزشمند از سوی امام خمینی(ره) است، افزود: ملت مسلمان جهان به ویژه مردم کشورمان در چنین روزی نسخه صهیونیست ها و حامیان غربی و منطقه ای آنها را در هم می پیچیند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روز قدس روز اسلام و مانور دینی است، بیان داشت: حضور در چنین مراسم ارزشمندی اعلام حضور مردم کشورمان برای دفاع از دین، انقلاب و اسلام ناب خواهد بود.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی به ویژه صهیونیست ها خواهند زد، بیان داشت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی باشکوه زمینه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را بیشتر فراهم خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به سیاست های تفرقه افکنانه آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که آمریکا داعش کبیر و شیطان بزرگ است، افزود: سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها عامل پیدایش داعش در منطقه بوده که امروز این گروه تروریستی بلای جان جامعه جهانی شده است.

وی با بیان این که راه پیروزی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت در مسیر خط امام راحل است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند امام خمینی(ره) میراث فرهنگی نیست و خط و اندیشه امام راحل باید در جامعه ساری و جاری باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به واژه آتش به اختیار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این واژه به این معنا است که نباید بگذاریم انقلاب به دست دشمن بیافتد، ادامه داد: متأسفانه عده ای به دنبال تعبیر نادرست از این رهنمود مهم مقام معظم رهبری هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع سازش اشاره کرد و با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی های خود فرمودند سازش برای کشورمان هزینه های بسیار خواهد داشت، گفت: چالش با مدیریت صحیح برای کشور نفع بسیاری خواهد داشت و این مسأله به تجربه ثابت شده است. /۹۵۰/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات