۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۵۳۶۰
روزنامه البعث سوریه:

وهابیت درحال فروپاشی است

روزنامه البعث سوریه نوشت: وهابیت در حال فروپاشی است و عربستان کنترل خود را از دست داده است.
وهابی وهابیت مفتی وهابی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ روزنامه البعث در شماره روز پنجشنبه خود در نوشتاری به قلم بسام هاشم اضافه کرد: دوران رهبری عربستان در کشورهای عربی به پایان رسید و این کشور وارد تونل تاریک شده است.

این سرنوشت نتیجه مستقیک اشتباهات راهبردی و کشنده این کشور در سوریه است و شاید بتوان گفت که دخالت در سوریه ذره بینی بود که همه اختلال های سیاسی و اخلاقی عربستان را در تعامل با موضوعات منطقه ای و بین المللی نشان داد.

بحران جدید در زورآزمایی با قطر، خودخواهی سلمان درباره سرنوشت پادشاهی در آینده و موروثی کردن آن و بلند پروازی های پسرش از جمله ورود به جنگ های بی نتیجه خارجی، جامعه و رژیم پیر عربستان را در آستانه یک انفجار بزرگ قرار داده است.

شورای همکاری خلیج فارس در پنج سال گذشته به مرگ بالینی مبتلا شده است و عربستان در کمتر از یک هفته رهبری به اصطلاح دینی خود را از داده است.

قطر امروز خارج از دایره تسلط عربستان و خارج از ائتلاف های سنتی عربی قراردارد و جنگ در یمن ممکن است به نقطه آغاز خود بازگردد و بعید نیست به رقابتی شدید میان عربستان و امارات برای تسلط بر یمن منجر شود.

عملیات انتقال حکم در عربستان اکنون به دست امارات به عنوان نماینده کنونی آمریکا در منطقه و سرنوشت تاج و تخت سلمان وابسته به اجرایی شدن تعهدات مالی عربستان در قبل و بعد از سفر ترامپ بستگی دارد.

وهابیت در حال فروپاشی است و عربستان کنترل خود را از دست داده است و خاورمیانه این بار در انتظار تحولات تاریخی و مثبتی است./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات