۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۲۹۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ماندن در خط انقلاب و ولایت، راه با عزت زندگی کردن است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ماه مبارک رمضان را تجلی پیوند قرآن و ولایت دانست و گفت: راه با عزت زندگی کردن ماندن در خط ولایت و انقلاب است.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، حضرت علی(ع) را مظهر عدالت و مهرورزی در جامعه بشری دانست و گفت: امروز جامعه بشری برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره آن امام همام است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که سیره علوی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، افزود: سیره علوی رمز رفع بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه بشری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه های ناب نخستین امام شیعیان باید بیشتر برای جامعه بشری تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: جهان امروز تشنه معارف و سيره امام علي(ع) است که باید از باید در جهت جهانی شدن آن تلاش کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هنوز ابعاد مهمی از شخصیت امام علی(ع) برای جامعه امروز تبیین نشده است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت شناساندن جامعه جهانی با سیره آن حضرت بهره گیریم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که جهان امروز به دلیل بحران های ناشی از آن بیش از هر زمان دیگری نیازمند یک الگو برای رسیدن به رستگاری است، خاطرنشان کرد: معارف و سیوه علوی می تواند انسان را در مسیر رسیدن به رستگاری سوق دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیوه حکومت داری حضرت علی(ع) یک نمونه ارزشمند و عملی برای رهبران جهان است، تصریح کرد: امروز شیوه مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز برگرفته از سیره متعالی آن حضرت است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که برقراری حق و عدالت به عنوان محوری ترین اولویت سیره علوی مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز این دو اصل مهم به عنوان دو موضوع مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد نظر است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که حکومت امام علي(ع) يک حکومت ساده منطبق بر فطرت دروني انسان و آموزه هاي خداوند و مبتني بر عدالت خواهي بود، تصریح کرد: امروز آن شیوه حکومت داری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز تبلور یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیره علوی کلید حل بسیاری از مشکلات و معضلات داخلی است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان می خواهند در برابر مشکلات و بحران های احتمالی سربلند بیرون آیند باید سیره آن حضرت را در همه بخش های کشور نهادینه کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) با الگو گرفتن از همان مشی انقلاب عظیم اسلامی ایران را پایه گذاری کردند، افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همان مسیر را با قدرت و جدیت بیشتری ادامه می دهند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که عملی امام علی(ع) نباید تنها در شعار خلاصه شود، بیان داشت: در جامعه اسلامی که مبنای همه امور احکام متعالی دینی سیره اهل بیت(ع) به ویژه امیرالمؤمنین علی(ع) باید مبنای همه امور کشور باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران از نخستین امام شیعیان به عنوان محور حق و عدالت در جهان هستی یاد کرد و با بیان این که امام علی(ع) در دوران حیات خود همواره مظلوم بود، خاطرنشان کرد: آن امام همام برای مصلحت نظام اسلامی سکوت کردند و از حق واقعی خود برای حکومت امت اسلامی دست کشیدند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی برای عبور از بحران های موجود نیازمند بهره گیری از سیره علوی است، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام ناب امروز برای ترویج اسلام آمریکایی و از خدشه دار کردن اسلام ناب و حقیقی هم قسم شده اند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که متأسفانه امروز برخی حکام خود فروخته عربی به مجری سیاست های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه تبدیل شده اند، بیان داشت: امروز رژیم آل سعود حتی در راستای تحقق سیاست های آمریکایی ها در منطقه حاضر شده است نیمی از منابع مالی خود برای خرید سلاح در اختیار آمریکایی ها قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز امت اسلامی باید از خواب غفلت بیرون بیایند و در جهت تقویت وحدت و همدلی میان خود گام بردارند، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید با بهره گیری از معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری حداکثری از معنویت شب های ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پرفیض قدر تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌هایی به‌شمار می‌رود تا معارف دینی و قرآنی را به دست بیاریم و در این مسابقه بزرگ افتخارات بزرگ کسب کنیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که انسان در ماه مبارک رمضان باید فرصت‌ساز باشد تا بهترین بهره را ببرد، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان و شب های پرفیض قدر باید با توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال در جهت بخشیده شدن گناهان و صیقل دادن درون خود حرکت کنیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که یکی از تمرین های مهم در ماه مبارک رمضان تقویت اراده، تصمیم گیری و تحمل سختی ها است، تصریح کرد: انسان مؤمن با روزه داری و تحمل سختی های این مسیر خود را برای مقابله با مشکلات و سختی های بزرگ تر آماده می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را تجلی پیوند قرآن و ولایت دانست و با بیان این که باید تلاش کنیم با به صورت حقیقی و واقعی علوی و ولایی بمانیم، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت راه با عزت زندگی کردن ماندن در خط ولایت و انقلاب است./۹۵۰/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات