۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۰۴۱۴۸
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

مفاسد اقتصادی نتیجه رشوه دادن و رشوه گرفتن است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام حقیقی، اسلام زور و زر نیست، گفت: افراد رشوه‌گیر با دادن وامهای میلیاردی به مطالبات رشوه دهندگان جامعه عمل می‌پوشانند.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، جمعه شب در مسجد ارگ تهران با موضوع تشخیص اسلام حقیقی از اسلام بدلی براساس آیات الهی، گفت: اسلام حقیقی، اسلام پیامبر(ص)، مستضعفان و مظلومان است و اسلام بدلی، اسلام مستکبران، اشراف و قدرتمندان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه اسلام حقیقی، اسلام مستضعفان و پابرهنگان است، ابراز کرد: اسلام حقیقی مدافع حق مظلومان و ستمدیدگان عالم است و اسلام بدلی، اسلام اشرافی گرایان و جاه طلبان است. کسانی که در کاخ‌ها زندگی می‌کنند و به حیف و میل کردن حقوق مردم اهتمام دارند در عین حال دم از اسلام می‌زنند در دایره اسلام امیرمومنان علی(ع) قرار ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی از کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند اسلامشان از نوع دوم یعنی اسلام مستکبران است خداوند در قرآن می‌فرماید: در جهنم شراره‌هایی وجود دارد که همانند کاخها از درون جهنم به بیرون پرتاب می‌شود و این شراره‌ها به منزله شتران زرد رنگ است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مصداق امروزی شتران زرد رنگ پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های میلیاردی است خداوند در این آیه متذکر می‌شود که ای کسانی که همه دلخوشی خودتان را به ماشین‌های میلیاردی و کاخهای گران قیمت اختصاص داده‌اید، بدانید که جهنم شراره‌هایی معادل همین کاخ‌ها و مرکبها به سوی شما پرتاب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به ویژگی‌های قارون در کلام الهی، گفت: او اهل غرور بود، ثروت اندوزی خود را ثمره علمش می‌دانست و از انفاق به گرسنگان پرهیز می‌کرد. انسان حق ندارد با ثروتش مانور تجمل گرایی سر دهد.

وی ادامه داد: مردم با دیدن قارون به دو دسته شدند برخی حسرت مال و مکنت او را خوردند و دسته دیگر که می‌دانستند که دنیا محل گذر است فریب نیرنگ او را نمی‌خوردند و صبر پیشه می‌کردند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در تبیین اینکه زمین قارون را با همه ثروتش فروخورد، عنوان کرد: امروز کسانی که در یک قمار همه ثروتشان را از دست می‌دهند شاهد مثال همان بلعیدن ثروت توسط زمین است. ثروتی که به درد مردم نیاید اسراف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند برای حکومت بر مردم ثروت و اندوخته‌های فراوان لازم است، اظهار داشت: پیامبران الهی همانند مردم و در بین مردم بودند و خودشان را از مردم جدا نمی‌کردند و از ایجاد طبقات اجتماعی پرهیز می‌کردند و در مقابل پیامبران الهی زرمداران و ثروتمندان قرار داشتند.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر تاکید میکرد که مبادا از پابرهنگان غافل شوی چرا که همه هم و غم مستضعفان عبادت الهی است آنان چیزی از متاع دنیا در دست ندارند مبادا از آنان فاصله بگیری؛ کسانی که از مستضعفان روی گردان شوند ظالم هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عمده اطرافیان پیامبران پارهنگان بودند آنان وظیفه داشتند که در خدمت محرومین و مستضعفن باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به نحوه حکومت امیرمومنان علی(ع)، گفت: امام علی(ع) در حکومت خود از مدیران و کارگزاران ظالم استفاده نکرد و نسبت به بیت‌المال حساس بود امام علی(ع) که حاکم جامعه اسلامی بود حتی نسبت به برادر خود در تصرف بیت‌المال رافت نشان نداد سطح زندگی حاکم اسلامی باید در حد توده مردم باشد تا تحمل سختی برای مردم و مستضعفان راحت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که به دریافت رشوه اهتمام دارند به طور قطع باید مطالبات کسانی که از آنان رشوه دریافت می‌کند جامعه عمل بپوشاند و با وام‌های میلیاردی عمل آنان را جبران  می کنند./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات