۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۰۲۱۷۸

آموزش علوم اسلامی به مستبصران آفریقایی در کربلا

موسسه وارث الانبیاء در کربلا وظیفه آموزش علوم و معارف اسلامی به مستبصران کشورهای آفریقایی در ماه مبارک رمضان را برعهده گرفته است.
طلاب آفریقایی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ منجد کعبی مدیر موسسه وارث الانبیاء وابسته به آستان مقدس حسینی در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: مدارس و حوزه‎های علمیه عراق در ماه مبارک رمضان تعطیل است اما موسسه وارث الانبیاء برای تعلیم علوم دینی به طلاب کشورهای آفریقایی به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهد.

وی افزود: این موسسه در ماه مبارک رمضان به 25 تن از طلاب کشورهای ساحل عاج، نیجریه، تانزانیا و سنگال که به مذهبتشیع مشرف شده‎اند، علوم دینی و اسلامی را آموزش می‎دهد.

کعبی تصریح کرد: آموزش روخوانی، تجوید و ترتیل قرآن کریم، مباحث عقاید اسلامی، فقه، سیره اهل بیت (ع)، تفسیر و علوم قرآنی برخی از سرفصل‎های درسی طلاب در ایام ماه مبارک رمضان است.

ابراهیم محمد حسن از طلبه‎های نیجریه موسسه وارث الانبیا ضمن ابراز خرسندی از تحصیل علوم و معارف اهل بیت (ع) در عراق گفت: ما مستبصران مشکلات بسیاری در فهم مسائل دینی داشتیم و آنچه از علوم دینی در عراق فراگرفتیم به هیچ عنوان در نیجریه یافت نمی‎شود.

وی افزود: خانواده‎هایمان نمی‎توانند به زبان عربی تکلم کنند بنابراین ما علوم و معارف اسلامی را فرا می‎گیریم و به آن‎‎ها انتقال می‎دهیم.

ابراهیم محمد حسن ضمن تشکر از حضرت آیت الله سیستانی برای ایجاد زمینه تحصیل طلاب خارجی در عراق خاطرنشان کرد: مدیر موسسه وارث الانبیاء با برگزاری دیداری میان طلاب خارجی با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی، بسیاری از مشکلات آن‎ها را حل و فصل کرده است./994/ب902/ف

ارسال نظرات