۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۰۱۹۱۴
مورخ انگلیسی:

رسانه های دولتی انگلیس در مورد نقش عربستان در تجاوز به یمن سکوت کرده‎اند

مورخ انگلیسی در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد: رسانه های دولتی انگلیس در مورد نقش عربستان در تجاوز به یمن سکوت کرده اند.
یمن

به گزارش خبرگزرای رسا، 'مارک کرتیس' نویسنده و مورخ انگلیسی در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد: رسانه های دولتی انگلیس در مورد نقش عربستان در تجاوز به یمن سکوت کرده اند.

کرتیس با انتشار توییتی نوشت: بی بی سی اساسا شریک جرم جرایم دولت انگلیس است.

وی تاکید کرد: این رسانه، تعمدا، از ارائه گزارش در خصوص نقش انگلیس و عربستان در (تجاوز به) یمن سر باز می زند.

این مورخ انگلیسی می نویسد: (به نظر می رسد) این اقدام رسانه دولتی بی بی سی، با هدف تقویت جایگاه دولت انگلیس در (افکار عمومی) در آستانه انتخابات صورت گرفته است.

نویسنده کتاب «روابط پنهان؛ اتباط مخفیانه انگلیس با اسلام افراطی» پیشتر تاکید کرده بود: شبکه خبری بی بی سی، در موضوع صادرات سلاح در یمن از سوی دولت انگلیس، هیچ مطلب مکتوبی منتشر نکرده است.

وی تاکید کرد: این اقدام بی بی سی، پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) محض است که با هدف کمک به انتخاب دوباره دولت این کشور انجام می شود.

اظهارات این مورخ انگلیسی در حالی است که رای دهندگان انگلیسی قرار است روز هشتم ژوئن (18 خرداد ماه) برای انتخاب نمایندگان مجلس عوام به پای صندوق های رای بروند.

کرتیس پیشتر با انتشار توییتی انتقادی تاکید کرده بود: در زمانه ای که بی بی سی به عنوان یک رسانه دولتی گزارشی در مورد حضور انگلیس در جنگ یمن منتشر نمی کند, چگونه می توان انتظار برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه در انگلیس را داشت؟

این نویسنده سرشناس انگلیسی پیشتر تاکید کرده بود که رسانه های (انگلیسی) طوری مسایل را جلوه می دهند که گویی دولت انگلیس مخالف افراط گرایی است.

تاریخ انگلیس در قرن های اخیر و قرن حاضر همواره سراسر با توطئه علیه دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی همراه است به حدی که حتی صدای انگلیسی ها را هم درآورده است؛ رسانه های انگلیس نیز همچون مقامات این کشور در راستای توطئه انگیزی در سراسر جهان هستند.

ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به حملات هوایی خود در یمن علیه مواضع غیرنظامی و تاسیسات زیربنایی در سراسر این کشور ادامه می دهد و از ابتدای تجاوز نظامی خود به یمن (از ششم فروردین 94) این کشور را تحت محاصره هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

تاکنون بیش از 12 هزار یمنی بر اثر حملات نظامی تجاوزکارانه ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان در یمن به شهادت رسیده اند و دهها میلیارد دلار به این کشور مسلمان نشین خسارت وارد شده است./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات