۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۰۱۲۸۶

کشورهای حامی تروریسم به دنبال نفوذ هر چه بیشتر در سوریه

شکست‌های پی در پی تروریست‌ها سبب شد حامیان ترویسم به دنبال توجیه‌های پوچ برای دخالت در سوریه و تغییر موازنه باشند و نشست ترامپ و سردمداران عرب در ریاض و نشست کشورهای گروه‌ ۷ در ایتالیا هم در این چارچوب قابل تحلیل است.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، چند روز بیشتر از نشست ریاض با حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و سردمداران کشورهای عربی سپری نشده است که اکنون نتایج این نشست یکی پس از دیگری در حال ظاهر شدن است. پس از این نشست بود که نظام بحرین اقدام های جنایت کارانه خود علیه مخالفان را افزایش داد. 

گروه تروریستی داعش و جبهه النصره هم اقدام های تروریستی خود علیه مردم سوریه را افزایش دادند. کار به جایی رسید که تروریست ها موفق شدند در شهر منیا مصر دست به اقدام های تروریستی زنند. همه این جنایت ها مقدمه برای اقدام های تروریستی دیگری است که اوضاع منطقه را به سوی تنش بیشتر پیش برد تا فضای خشونت و هرج و مرج حاکم باشد و طرح خاورمیانه جدید عملی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی منطقه را در کنترل خود خواهد داشت و در منطقه دست برتر را خواهد داشت.

ائتلاف آمریکایی نیز در تحلیل نتیجه نشست ریاض نقش خواهد داشت و این موضوع در افزایش فضاسازی و ماجراجویی علیه مردم سوریه خود را نشان داده است. به طوری که دو روز پیش در شهرهای المیادین در حومه دیرالزور غیر نظامیان هدف قرار گرفتند. در موصل هم مردم عراق مورد هدف تروریست ها قرار گرفتند. هدف از این اقدام ها کمک به تروریست های داعش است تا بتوانند پس از ضربه های ارتش سوریه و عراق راهی برای فرار پیدا کنند. همزمان شدن حمله های آشکار به مردم سوریه و عراق با نشست ریاض نشان دهنده چنین موضوعی است.

برای گمراه کردن افکار عمومی قطب های اصلی حامیان تروریست تحت عنوان گروه هفت در نشست خود در سیسیل ایتالیا از ضرورت مبارزه با تروریسم سخن به میان آوردند. اما آنان هیچ گونه راهبرد آشکاری را در این زمینه مطرح نکردند و به ضرورت بازنگری در سیاست مبارزه با تروریسم و قطع حمایت از گروه های تروریستی هیچ گونه اشاره ای نکردند.

این موضوعی است که قابل پیش بینی بود زیرا هنوز هم حامیان تروریسم از تروریسم برای تحقق هدف های استعماری خود استفاده می کنند هر چند که مردم قربانی این هدف ها شوند.

در سایه شعارهای پوچ مبارزه با تروریسم حامیان ترویسم دخالت نظامی آشکار خود را ادامه می دهند.  آنها به طور علنی این موضوع را بیان می کنند به طوری که سیلوی گولار وزیر جنگ فرانسه اعتراف کرد که نیروهای فرانسوی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش حضور دارند. او با این اعتراف خود، ما را به یاد کشتارهایی انداخت که جنگنده های فرانسوی در سوریه دست به آن زدند.

آخرین حمله جنگنده های فرانسه به مردم سوریه حدود یک ماه پیش در روستای طوخان در حومه حلب رخ داد. این نشان می دهد که شکست های پی در پی تروریست ها سبب می شود که قطب های ائتلاف به دنبال توجیه های پوچ برای دخالت در سوریه باشند و برای تغییر موازنه قدرت تلاش کنند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات