۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۰۰۲۰۱
انصارالله یمن اعلام کرد؛

فرستاده سازمان ملل به یمن مجری دستورات ریاض است

جنبش انصارالله یمن با اشاره به اهمال‌های نماینده سازمان ملل در یمن وی را مجری دستورات ریاض در یمن دانست و سفر کنونی «ولد الشیخ» به صنعا را بی‌فایده دانست.
محمد عبدالسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با سفر «ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که دیدارهای نماینده سازمان ملل در یمن بی‌فایده است زیرا این سازمان به هیچ یک از وعده‌هایی که داده، پایبند نیست.

وی افزود: سازمان ملل به طور کامل بر جنایات نظامی، اقتصادی و انسانی که در حق یمنی‌ها اعمال می‌شود، سرپوش می‌گذارد و حتی به وعده‌اش درباره پرداخت حقوق کارکنان دولت پایبند نمانده است.

محمد عبدالسلام در صفحه فیسبوکش نوشت: سازمان ملل تنها زمانی از خود حرکتی نشان می‌دهد که نیروهای متجاوز به یمن به دلیل فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای از او می‌خواهند که این مسأله را به همه القا کند که روند مذاکرات سیاسی برای حل بحران یمن همچنان ادامه دارد.

سخنگوی انصارالله گفت: هربار که ما به طرح‌های پیشنهادی سازمان ملل پاسخ مثبت دادیم، نیروهای متجاوز به یمن از زیر بار تعهدات خود در قبال سازمان ملل در رفتند و سازمان ملل نیز سکوت کرد.

«صالح الصماد» رییس شورای عالی سیاسی یمن، پیش از این اعلام کرده بود که ولدالشیخ خواستار سفر به صنعا در چارچوب دور جدید سفرهای منطقه‌ای خود برای احیای مذاکرات صلح و برقراری آتش‌بس تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان است.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، الصماد درباره مثمرثمر بودن سفر ولدالشیخ به صنعا ابراز تردید کرد و وی را متهم کرد که وی هیچ چیز جدیدی ندارد و هیچ راهکار ابتکاری طرح نمی‌کند و صرفا به آنچه که در پایتخت‌های کشورهای عضو ائتلاف سعودی در جنگ یمن به او دیکته می‌شود، پایبند است.

وی افزود: پیام این‌بار ولدالشیخ تسلیم بندر الحدیدة در غرب یمن به نیروهای «عبدربه منصور هادی»، رییس‌جمهوری که دوره‌ای  است. با این وجود، وی دادن مجوز به او برای سفر به یمن را به دولت نجات ملی در یمن واگذار می‌کند. 

الصماد روز گذشته که سالگرد اتحاد یمن بود گفت که جنبش انصارالله همواره برای صلح و حل بحران یمن بر اساس اصل احترام به حاکمیت یمن، آماده بوده است.

انتظار می‌رود که ولدالشیخ، طی دو روز آینده به صنعا سفر کند و با اعضای دولت در صنعا رایزنی کند.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که ولدالشیخ اصلاحاتی را در نقشه راه خود که مبتنی بر عقب‌نشینی انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح از الحدیدة بود، ایجاد کرده است.

یمن بیش از دو سال است که شاهد تجاوز ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی است و مردم این کشور در شرایط دشواری زندگی می‌کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات