۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۹۹۹۷۵
نماینده کنگره آمریکا:

عربستان بزرگترین حامی تروریسم است

نماینده کنگره آمریکا افتتاح مرکز مقابله با تروریسم در عربستان را «کار بیهوده و نمایشی مسخره» خواند و گفت: عربستان سعودی بزرگترین حامی تروریسم است.
عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه واکنش‌‌ها به افتتاح مرکز «مقابله با تروریسم» در جریان سفر رییس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی،‌ یک قانونگذار آمریکایی رژیم سعودی را بزرگترین حامی مالی و فکری تروریسم خوانده است.

«تولسی گابارد» نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا بارها در انتقاد از مواضع دولت‌ قبلی و کنونی آمریکا در قبال سوریه، خواستار توقف کمک‌‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن به گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه شده است.

این عضو دموکرات کنگره آمریکا بهمن سال گذشته گفته بود: «ما باید حمایت مستقیم و غیرمستقیم از تروریست‌ها را متوقف کنیم – حمایت مستقیم از طریق تأمین سلاح، آموزش و حمایت تدارکاتی از گروه‌های شورشی هم‌پیمان القاعده و داعش و حمایت غیرمستقیم از طریق عربستان سعودی، کشورهای حوزه خلیج (فارس) و ترکیه که به‌نوبۀ خود از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.»

حالا او در تازه‌ترین اظهاراتش، با رجوع به توئیتر،‌ به مواضع اخیر دونالد ترامپ در خصوص تروریسم و عربستان سعودی تاخته است.

او سه توئیت زیر را منتشر کرده است:

«ترامپ در عربستان سعودی، در فهم و اذعان به اینکه عربستان سعودی بزرگترین حامی مالی تروریسم و نیروی محرکه ایدئولوژی سلفی‌گری القاعده و داعش است،‌ ناکام مانده است.

افتتاح مرکز مقابله با تروریسم در (عربستان) سعودی،‌ یک نمایش مسخره و کار بیهوده‌ای است. سعودی اولین صادرکننده ایدئولوژی سلفی وهابیگری است که گروه‌هایی مانند داعش و القاعده را تحریک و تقویت می‌کند

خیلی طنز و کنایه‌آمیز است که ترامپ در (عربستان) سعودی در حال تور دیدن از "مرکز مقابله با ایدئولوژی افراطی" است در حالی که سعودی، میلیاردها دلار برای گسترش این ایدئولوژی هزینه می‌کند»./۸۴۷/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات