۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۹۹۴۴۲

وضعیت وخیم بهداشتی در یمن و تداوم جنایات ضد حقوق بشری آل‎سعود

بمباران های مداوم و تخریب زیرساخت های کشور یمن از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی، علاوه بر وضعیت بهداشتی وخیم این کشور، موجب بالا رفتن آمار کشته های غیر نظامی در یمن شده است.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بارندگی های شدید همراه با ویرانی مراکز درمانی و نبود دارو در یمن، موجب شده تا بیماری وبا در این کشور با شتاب بی سابقه ای درحال گسترش باشد و این در حالی است که رژیم سعودی به جنایات خونین و ضد انسانی خود در راستای منافع ضدانسانی و ضداسلامی خود و رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن ادامه می دهد.

این سازمان روز گذشته اعلام کرد که تنها در سه هفته گذشته 240 نفر از مردم کشور جنگ زده یمن در اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست داده اند و درحال حاضر بیش از 23 هزار و 400 نفر دیگر به این بیماری مبتلا هستند.

به گفته این نهاد، با توجه به سکونت نزدیک به 7 میلیون و 600 هزار یمنی در مناطقی که با خطر شیوع این بیماری روبرو هستند، غفلت از رساندن کمک های درمانی و پیشگیری به این مناطق می تواند موجب ابتلای میلیون ها نفر از مردم این کشور شود.

وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن همزمان با حملات جنگنده - بمب افکن های سعودی به مناطق شهری یمن در حالی است که آل سعود در چارچوب رفتارهای غیرقانونی و نسنجیده خود به جنایات علیه مردم یمن ادامه می دهد.

افزایش حملات هوایی و البته ضد حقوق بشری عربستان سعودی به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی علیه شهروندان یمنی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسؤول بین المللی در امر امداد رسانی، در حالی است که اقدامات ضد حقوق بشری رژیم سعودی موجی از ناامنی و بی ثباتی را در منطقه به همراه داشته است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص وضعیت وخیم انسانی در یمن در حالی است که کمبود مراکز درمانی و نبود خدمات بهداشتی کافی در مناطق یمن از علت های اصلی این بحران عنوان شده و افزون بر آن، جنایات رژیم سعودی علیه شهروندان یمنی و وارد آمدن خسارات دیگر در این کشور همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که رژیم سعودی پس از دو سال تجاوز به یمن و شعله ور کردن آتش جنگ در منطقه، نتوانسته به کوچکترین موفقیتی در صحنه نبرد نظامی و شکست اراده مردم یمن و تحمیل اهداف سوء خود در سلب آزادی یمنی ها و اجرای توطئه های آمریکایی - صهیونیستی دست یابد و مقامات سعودی به ناچار به سمت کشاندن عرصه جنگ به مناطق شهری و نابودی بیشتر زیرساخت های این کشور مظلوم عربی شده اند.

علاوه بر آن، در حال حاضر که وخامت اوضاع انسانی و شیوع بیماری وبا و کمبود اقلام مورد نیاز غذایی و دارویی و خدمات بهداشتی و درمانی در یمن شدت پیدا کرده، عربستان سعودی جز تخریب زیرساخت ها یمن و کشتار یمنی ها و آوارگی میلیون ها نفر شهروند این کشور، به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرده است.

افزون بر آن، دکتر 'نیوو زاگاریا' نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن آمارهایی که امروز از شیوع این بیماری به دست وی رسیده را حیرت انگیز و غافلگیرانه توصیف کرده و نسبت به وخیم تر شدن اوضاع انسانی در یمن هشدار داده است.

در حالی که وضعیت امروز یمن و شرایط وخیم انسانی ناشی از اقدامات جنگ طلبانه و ضدانسانی رژیم سعودی در سال های اخیر است، تداوم رویکرد مخرب و مداخله گرایانه سران سعودی می تواند به عنوان عاملی مهم، اوضاع انسانی در یمن را بیش از پیش وخیم تر کرده و ملت مظلوم یمن را در تنگناهای بیشتری قرار دهد.

به هر روی، در دورانی که آل سعود با چالش های جدی و خطرناکی مواجه است، رژیم سعودی با اینگونه جنایات خونین و ضد انسانی در راستای منافع رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن، مسؤول اصلی و قطعی وضعیت نامطلوب کنونی و افزایش تلفات انسانی در این کشور است و انتظار می رود جرایم جنگی عربستان از سوی مجامع بین المللی و حقوق بشری پیگیری قضایی شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات