۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۹۸۷۵۴
استاد دانشگاه هند در گفت‌وگو با رسا؛

متحدان غرب در منطقه از انتخابات آزاد و پر شور در ایران می‌ترسند

یکی از اساتید دانشگاه دهلی هند با انتقاد از رویکرد غرب نسبت به ایران، گفت: متحدان عربی غرب درحالی از ایران انتقاد می‌کنند که خود تا به حال طعم آزادی را نچشیده اند.
انتخابات ایران

 دکتر سید ذی‌شان حسین، استاد دانشگاه جامعه ملیه دهلی هند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آزاداندیشی موجود در فضای سیاسی ایران، گفت: ایران به معنای واقعی کلمه کشوری اسلامی است و مردم این کشور نقشی اساسی در اداره امور خود دارند. در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی پایبندی به قانون و عمل به آن در ایران مثال زدنی است. حال اینکه اغلب کشورهای مسلمان علی رغم ارتباط با غرب مطلقا از آزادی برخوردار نیستند.

این استاد دانشگاه دهلی تصریح کرد: در همین خاورمیانه کشورهایی هستند که ابدا طعم انتخابات را نچشیده اند و نظام آنها کاملا پادشاهی است. مردم هیچ نقشی در سرنوشت خود ندارند و نهایتا محکوم به فرمانبری هستند اما در جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر دیدگاه و فعالیت ملت اداره می‌شود. به نحوی که رییس جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و روستا با نظر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی به نقش تاثیرگذار مردم در مسائل اجرایی و سرنوشت ساز ایران اشاره و تاکید کرد: تنش‌ها در انتخابات ایران محدود بوده و می‌توان گفت غالبا شاهد رقابتی سالم در انتخابات ایران هستیم. برخلاف برخی ادعاها، حکومت ایران رفتار بسیار مناسبی با مردم خود دارد ما همین روزها شاهد هستیم که برخی نظام های متحد غرب به بدترین شکل ممکن مردم خود را سرکوب می‌کنند.

دکتر ذی شان حسین ادامه داد: کشور ھای غربی توانایی تحمل مردم‌سالاری حقیقی که زیر سایه اسلام رشد می کند را ندارند و به بهانه‌های گوناگون تلاش دارند برای تحریم ایران، این کشور را به نقض حقوق بشر متهم کنند.

ایران آزادی خود را مرهون رهبری فرزانه است
وی با اشاره به کشتار ملت بحرین و یمن از سوی سعودی‌ها و بی‌تفاوتی غرب نسبت به این مساله گفت: برخی حکومت‌ها اسما اسلامی اند اما در عمل کاملا با غرب همسو هستند. جالب اینجاست که این نظام‌های پادشاهی که هیچ رنگ و بویی از آزادی ندارند به انتقاد از نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند. واقعیت این است که 
متحدان غرب در منطقه از انتخابات آزاد و پر شور در ایران می‌ترسند.

وی تاکید کرد که رابطه این نظام‌ها با غرب موجب می‌شود سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای حقوقی چشم خود را به نقض حقوق بشر در این کشورها ببندند. این استاد دانشگاه دهلی نو گفت: حال و هوای آزاد و پرشور انتخابات برای ملت ایران یک نعمت است که این امر در درجه اول مرهون تلاش‌های رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر ذی شان حسین تفاوت وضعیت مردم ایران قبل و بعد از انقلاب را بسیار محسوس توصیف کرد و اظهار داشت: رهبری در ایران در چهار دهه اخیر توانسته توطئه‌های بسیاری را خنثی سازد. مردم ایران نیز متقابلا به سطحی از آزادی و اراده دست یافته اند که خود آینده کشورشان را رقم بزنند./989/ب914/ک 

گفت‌وگو: فیض رضوی

ارسال نظرات