۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۹۷۸۶۵

برگزاری جشن تکلیف دختران در مسکو

جشن تکلیف دختران دانش آموز مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در مسکو برگزار شد.
جشن تکلیف

به گزراش خبرگزاری رسا، جشن تکلیف دختران دانش آموز مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

در این مراسم که با ادای نماز جماعت آغاز شد، دختران دانتش آموز ایرانی، افغان و آذربایجانی این مجتمع آموزشی نخستین گام برای ادای وظایف واجبات دینی را پس از رسیدن به سن تکلیف با برگزاری جشن برداشتند.

در این مراسم که با حضور شماری از ایرانیان، اولیای دانش آموزان، مدیران و آموزگاران مجتمع آموزشی پیام امام خمینی (ره) در روز شنبه برگزار شد، حجت الاسلام صابر اکبری جدی رییس مرکز اسلامی مسکو بر اهمیت نقش معلمین و والدین در تربیت دینی و اخلاقی دختران و پسران به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی تاکید کرد.

وی افزود که اهمیت تعهد به اجرای تکالیف دینی و همچنین آموزش دادن کارآمد مفاهیم قرآنی و آموزه های اولیای دین می تواند دانش آموزان امروز و آینده سازان ایران و جهان اسلام را برای ایفای نقش های بزرگ تر آماده تر کند.
همچنین خواندن دعا و سوره هایی از قرآن و برش کیک جشن تکلیف از دیگر بخش های این مراسم دینی بود.

50 درصد از 140 دانش آموز مجتمع پیام امام خمینی (ره) که یکی از بزرگ ترین مدارس ایرانی خارج از کشور است، از کشورهای مختلف اسلامی به ویژه جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند و مدرک تحصیلی آن به شرط تسلط به زبان روسی در نظام آموزشی روسیه رسمیت دارد.

مجتمع آموزشی مسکو وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران زیر نظر آموزش و پرورش، برگرفته از پیام تاریخی دی ماه 1367 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به «میخاییل گورباچف» آخرین صدر هیات رییسه اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی است که یکی از بزرگترین مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور محسوب می شود./994/ب102/ف

ارسال نظرات