۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۸۱۱
آیت الله نجفی:

حوزه نجف مادر حوزه‎های علمیه جهان است

یکی از مراجع تقلید نجف بیان داشت: حوزه نجف تاکید بسیاری بر گسترش عدالت، برادری، بردباری، همزیستی مسالمت آمیز و پاسداری از اسلام اصیل دارد.
حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از شیعیان منطقه الاحساء عربستان با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت حفظ عقاید صحیح و عشق به اهل بیت (ع) تاکید کرد و بیان داشت: مردم مومن باید از رسول اکرم (ص) که پیام‌آور اسلام حقیقی است، دفاع کنند.

وی ارتباط شیعیان عربستان با حوزه علمیه نجف اشرف که مادر حوزه‎های علمیه جهان است را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: حوزه نجف تاکید بسیاری بر گسترش عدالت، برادری، بردباری، همزیستی مسالمت آمیز و پاسداری از اسلام اصیل دارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: دشمنان تلاش بسیاری برای خدشه وارد کردن به اسلام اصیل محمدی (ص) انجام می‎دهند تا به این وسیله بتوانند به اهداف شوم خود یعنی انزوای مسلمانان دست پیدا کنند.

حضرت آیت‌الله نجفی همچنین در دیدار با جمعی از شیعیان عراق بر اهمیت زیارت آستان‎های مقدس اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: زیارت بارگاه ائمه اطهار (ع) دارای برکت و فضایل بسیاری است و زائران در چنین فضاهایی با نماز، دعا و تلاوت قرآن کریم به خداوند متعال نزدیک‎تر می‎شوند.

وی ادامه داد: نزدیکی مکانی به حرم اهل بیت (ع) کفایت نمی‎کند و مومنان باید از نظر معنوی نیز به ائمه اطهار (ع) تقرب جویند.

این مرجع تقلید در پایان خواستار حمایت از خانواده شهدا و مجروحان بسیج مردمی عراق شد./ ۹۹۴/ ۹۰۲/ع

ارسال نظرات