۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۵۲۲
عضو ارشد حزب الله مطرح کرد؛

ایران هراسی عربستان برای ارتباط جهان اسلام با رژیم صهیونیستی

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اظهار داشت عربستان به بهانه جلوگیری از نفوذ ایران در حال فراهم کردن عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منطقه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی از دعوت عربستان از 17 کشور عربی و اسلامی برای دیدار با دونالد ترامپ در خاک این کشور انتقاد کرد و گفت: دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی آمریکا اوج نژادپرستی و کینه توزی خود را نسبت به مسلمانان نشان داده بود و این مساله را در روزهای اول با صدور قانون ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور عربی و اسلامی به آمریکا به اثبات رساند.

وی افزود: ترامپ همچنین کینه خود نسبت به عربستان را بارها با تهمت و تمسخر نشان داده بود و گفته بود که عربستان باید بهای حمایت آمریکا از این کشور را پرداخت کند زیرا اگر حمایت آمریکا نباشد کشوری به نام عربستان وجود نخواهد داشت.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: چرا باید رییس جمهور آمریکا که جز دشمنی با مسلمانان چیز ارائه نداده و تنها به فکر حمایت از اسرائیل است، با چنین استقبالی مواجه شود؟ آیا این استقبال با هدف تکریم وی به دلیل ریاست ائتلاف کشورهای عربی و اسلامی علیه دیگر کشورهای عربی و اسلامی است یا درصدد ترغیب وی برای شعله ور کردن جنگ طایفه ای در منطقه بر اساس مصالح رژیم صهیونیستی صورت می گیرد؟

حجت الاسلام دعموش از اقدامات عربستان علیه محور مقاومت به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: وهابی ها و نظام سعودی به شدت در حال گسترش دشمنی با تشیع و ایران و عراق و سوریه هستند و به حمایت از گروه های تروریستی در عراق و سوریه و یمن می پردازند. نظام آل سعود به شدت به آمریکا سرسپرده شده و در حال گدایی از این کشور برای حفظ دولت خود است.

وی تأکید کرد که احتمال اینکه آل سعود به بسیج آمریکا و اسرائیل برای جنگ علیه ایران و سوریه و مقاومت اسلامی و همه ملت های آزاده منطقه بپردازد، بعید نیست. از کشوری که ملت های یمن و سوریه را به قتل رسانده و جنگ وحشیانه ای علیه این دو کشور عربی راه بیندازد، اینکه علیه سایر مسلمانان در ایران و سایر کشورها توطئه کند، دور از ذهن نیست.

این روحانی لبنانی ادامه داد: بسیجی که عربستان در حال تدارک آن است کاملا با هجمه ائتلاف آمریکایی ـ سعودی و صهیونیستی علیه ایران و حزب الله جهت مخدوش کردن چهره آنها و جلوگیری از تحقق دستاوردهای میدانی در جنگ ضد تکفیری ها در سوریه همسو است.

حجت الاسلام دعموش با اشاره به اینکه ائتلاف آمریکایی و سعودی بوی مذهبی گرایی و گسترش فتنه شیعه و سنی می دهد، گفت: این ائتلاف به بهانه مقابله با خطر تشیع و جلوگیری از نفوذ ایران در حال فراهم کردن مقدمات عادی سازی روابط جهان اسلام با اسرائیل است. این مساله پس از پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق و یمن و ناکامی محور آمریکایی برای تسلط بر یمن و سوریه پررنگ تر شده است./980/ب901/د

ارسال نظرات