۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۹۷۲۹۷
امام جمعه قزوین:

نمایشگاه کتاب بهار کتابخوانی در کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: هربار که نمایشگاه کتاب در فصل بهار برگزار می‌‌شود به نوعی بهار کتابخوانی را در ذهن مردم تداعی می‌‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه  کتاب تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: برای کتابخوان کردن مردم، ابتدا باید سبک زندگی تغییر کند؛ زیرا زمان‌های زیادی از وقت مردم ایران در حال تلف شدن است. مقام معظم رهبری می‌‌فرمودند: من چندین کتاب را در وقت دیدن اخبار و تلویزیون مطالعه کرده‌ام.

وی افزود: با استفاده از الگوی‌پذیری مردم کشورمان از رهبرشان، می‌‌توان ساعاتی را که با اتوبوس یا مترو سفر ‌‌می‌کنیم و یا وقتی را که برای فضای مجازی می‌‌گذاریم، صرف کتاب و کتابخوانی کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید نهادی را برای اندازه‌گیری میزان مطالعه در جامعه تأسیس کنیم، افزود: نمی‌توان سرانه مطالعه در کشور را تخمین ز؛ چون هیچ نهادی برای اندازه‌گیری این موضوع نداریم. شاید مردم ایران به جای خواندن فیزیکی کتاب مطالعه را در فضای مجازی دنبال می‌‌کنند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر عناوین کتاب دائما در جلوی چشمان ما باشد ما را ترغیب به کتابخوانی می‌‌کند و نمایش کتاب در نمایشگاه به عنوان ویترین فرهنگی می‌‌تواند در انتخاب کتاب به ما کمک کند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال بسیار باشکوه است، اظهار کرد: هر بار که نمایشگاه کتاب برگزار می‌‌شود گویی بهاری برای فصل کتابخوانی به وجود می‌‌آید و به نوعی نمایشگاه کتاب  بهار کتابخوانی در کشور است.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات