۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۹۷۱۶۳
آیت الله طه محمدی:

نبود اخلاق در جامعه سبب بروز مشکلات شده است

امام جمعه همدان گفت: متأسفانه امروز بازار اخلاق در جامعه کساد است و در روزگاری که نبود اخلاق جامعه انسانی را رنج می دهد، توجه به اخلاق امری مهم است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در دیدار با زنان نخبه استان همدان که شب گذشته برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، اظهار داشت: یکی از مشکلات این است مردان توانایی مدیریت زنان را ندارند و الان زنان مدیران خانواده شده اند.

وی توجه به سیره بزرگان و ائمه را امری مهم در این راستا توصیف کرد و ابراز داشت: پیامبر(ص) با قدرت زنان خود را مدیریت می کردند و پژوهش های لازم برای درک ابعاد مختلف زندگی ایشان باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاهیان دیده بانان جامعه هستند و باید مسائل  را پردازش و بررسی کرده و به جامعه انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بازار اخلاق در جامعه کساد است و در روزگاری که نبود اخلاق جامعه انسانی را رنج می دهد، توجه به اخلاق امری مهم است.

امام جمعه همدان افزود: انسان با تلاش به همه چیزهایی که می خواهد می رسد و ذات برخی افراد و اقوام بیشتر با تلاش و کوشش عجین است.

وی اظهار داشت: دنیاداری، یهودی گری و دینداری متحجرانه لبه دو قیچی برای کشور است و بسیاری از افراد با خصلت یهودی گری بانک ها اموال خود را در بانک جمع می کنند و بانک امروز انباشته از اموال مردم است در حالی که بسیاری از جوانان به دنبال کار می گردند و کاری وجود ندارد.

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: دلیل ضربه خوردن برخی افراد در جامعه تحجر است و علاج آن میانه روی است و اما باید دانست که در جنگ عقب نشینی معنا ندارد.

وی گفت: اگر انسان در صراط مستقیم اهل بیت را درک کند هیچ هراسی ندارد و انسان کامل کسی است که به هیچ چیز دلبستگی ندارد و سید هاشم حداد می گوید که انسان نباید به یک مهر و تسبیح وابستگی نداشته باشد./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات